TUGA: Preminuo je jedan od NAJBOLJIH automobilskih dizajnera
Tihi kralj.
Ukoliko ukucate "najbolji automobilski dizajneri" u pretraživaču, na engleskom naravno, pronaći ćete nešto više od četrdeset imena koja poslednjih sto godina pokrivaju ovo polje...Međutim, jedno ime koje nećete videti pokraj sličice jeste Piter Horburi, koji je iznenada preminuo 29.06.2023. godine, u sedamdeset i trećog godini života.
KINEZI U ZALETU: BYD pretekao TESLU, neverovatne brojke
KIA predstavila NOVO izdanje svog NAJMANJEG MODELA (FOTO+VIDEO)
MADE IN CHINA: Vozaču KINESKOG ELEKTRIČNOG automobila ISPALA BATERIJA u sred VOŽNJE (VIDEO)
Ovaj skromni Britanac je gotovo sigurno neko ko je tokom četrdeset godina imao daleko više uticaja na izgled automobila koje danas viđamo oko sebe od daleko poznatijih imena koja možete na ovoj listi od četrdeset i dva videti.
Postoje velike šanse da nikada niste ni čuli za Pitera Horburija, pa čak i ako jeste, verovatno vam njegovo ime zvuči poznato, ali ne možete zaključiti zašto. Iako je ovaj čovek zapravo jedan od glavnih šrafova u industriji tokom četiri poslednje decenije on je ipak svojim tihim pristupom svemu uspeo da ostane daleko manje poznat od svojih savremenika.
Ali, ovo nipošto ne znači da niste videli Horburijev rad milionima puta do sada, pa čak i ako toga niste svesni, a to je pre svega slučaj zbog njegove legendarne karijere u kompaniji Volvo. On je u tom periodu, tačnije 1992. godine, stvorio ECC koncept model, sedan koji će u potpunosti transformisati dizajn švedskog breda krajem te dekade, donoseći svetu proizvodne automobile kao što su S80 i S60, ali je njegov uticaj moguće videti i danas u dizajnu legendarne kompanije.
Horburijevi raniji radovi ovekovečeni su u stilu Chrysler Horizon modela iz 1978. godine, nakon čega je prešao u Ford gde je bio jedan od glavnih ljudi iza stvaranja kontroverznog, ali podjednako revolucionarnog modela Sierra. Nakon ovih uspeha, Horburi se uputio ka Švedskoj radi svoje prve od tri kampanje u kompaniji Volvo, koje su isprepletane nezavisnim konsultanskim radovima sa nekim od najvećih imena u autoindustriji, istovremeno igrajući ulogu direktora dizajna brenda Ford America.
Pre nego što je stigao na kormilo kompanije Ford, Horburi je bio zadužen za nadgledanje dizajnerskog rada Premium Automotive Group portfolija američkog proizvođača, koji uključuje imena kao što su Aston Martin, Jaguar, Land Rover i Volvo.
Nakon što je kineska kompanija Geely kupila Volvo, Horburi je ustoličen kao gospodar dizajna ovog brenda, pomažući prilikom oblikovanja izgleda njihovih proizvoda, koji su krajnje eklektični, nalik London Taxi, Lotus Eletre modelima, ali i vozilima iz Lynk & Co i Zeekr podbrendovima kompanije Geely. Baš kao i svaki vrhunski dizajner, Horburi je svoj kraj karijere proveo upravljajući timom talentovanih dizajnera koji mogu dostići ciljeve koje on postavi, radije nego da sam radi sve, ali je njegov ogroman uticaj na automobilski svet oko nas dodatno ojačao i takav će gotovo bez ikakve sumnje ostati i nadalje.