ТУГА: Преминуо је један од НАЈБОЉИХ аутомобилских дизајнера
Тихи краљ.
Уколико укуцате "најбољи аутомобилски дизајнери" у претраживачу, на енглеском наравно, пронаћи ћете нешто више од четрдесет имена која последњих сто година покривају ово polje...Međutim, једно име које нећете видети покрај сличице јесте Питер Хорбури, који је изненада преминуо 29.06.2023. године, у седамдесет и трећог години живота.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/04/profimedia-07754315711_0.jpg?itok=tveD-DgB)
КИНЕЗИ У ЗАЛЕТУ: BYD претекао ТЕСЛУ, невероватне бројке
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/04/screenshot_3.jpg?itok=e4DItL62)
КИА представила НОВО издање свог НАЈМАЊЕГ МОДЕЛА (ФОТО ВИДЕО)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/04/screenshot_1.jpg?itok=Lw8vfVQz)
МАДЕ ИН CHINA: Возачу КИНЕСКОГ ЕЛЕКТРИЧНОГ аутомобила ИСПАЛА БАТЕРИЈА у сред ВОЖЊЕ (ВИДЕО)
Овај скромни Британац је готово сигурно неко ко је током четрдесет година имао далеко више утицаја на изглед аутомобила које данас виђамо око себе од далеко познатијих имена која можете на овој листи од четрдесет и два видети.
Постоје велике шансе да никада нисте ни чули за Питера Хорбурија, па чак и ако јесте, вероватно вам његово име звучи познато, али не можете закључити зашто. Иако је овај човек заправо један од главних шрафова у индустрији током четири последње деценије он је ипак својим тихим приступом свему успео да остане далеко мање познат од својих савременика.
Али, ово нипошто не значи да нисте видели Хорбуријев рад милионима пута до сада, па чак и ако тога нисте свесни, а то је пре свега случај због његове легендарне каријере у компанији Волво. Он је у том периоду, тачније 1992. године, створио ECC концепт модел, седан који ће у потпуности трансформисати дизајн шведског бреда крајем те декаде, доносећи свету производне аутомобиле као што су С80 и С60, али је његов утицај могуће видети и данас у дизајну легендарне компаније.
Хорбуријеви ранији радови овековечени су у стилу Chrysler Хоризон модела из 1978. године, након чега је прешао у Форд где је био један од главних људи иза стварања контроверзног, али подједнако револуционарног модела Sierra. Након ових успеха, Хорбури се упутио ка Шведској ради своје прве од три кампање у компанији Волво, које су испреплетане независним консултанским радовима са неким од највећих имена у аутоиндустрији, истовремено играјући улогу директора дизајна бренда Форд Америца.
Пре него што је стигао на кормило компаније Форд, Хорбури је био задужен за надгледање дизајнерског рада Премиум Аутомотиве Гроуп портфолија америчког произвођача, који укључује имена као што су Астон Мартин, Јагуар, Ланд Ровер и Волво.
Након што је кинеска компанија Geely купила Волво, Хорбури је устоличен као господар дизајна овог бренда, помажући приликом обликовања изгледа њихових производа, који су крајње еклектични, налик Лондон Taxi, Лотус Елетре моделима, али и возилима из Lynk & Цо и Зеекр подбрендовима компаније Geely. Баш као и сваки врхунски дизајнер, Хорбури је свој крај каријере провео управљајући тимом талентованих дизајнера који могу достићи циљеве које он постави, радије него да сам ради све, али је његов огроман утицај на аутомобилски свет око нас додатно ојачао и такав ће готово без икакве сумње остати и надаље.