PRESEKLI: Mercedes i BMW više neće proizvoditi ove modele! (FOTO)
U vezi sa ovim su saglasni.
BMW i Mercedes bore se već godinama, ali u jednoj stvari su složni. Pomalo neočekivano, oba auto giganta shvatili su da su inflacijom novih modela preterali. U želji da svoj premium izraz učine dostupnijim, ali i da se prilagode gotovo svim ukusima lansirali su u svakom segmentu i po nekoliko modela. Pritom Audi nije ništa bolji, a verojatno je i sam svestan onoga što su rekli čelni ljudi druga dva nemačka premiuma.
A rekli su dovoljno da nam bude jasno da su pojedinim modelima dani odbrojani. Ian Robertson, šef prodaje i marketinga u BMW-u rekao je za Car&Driver: "Istina, dolaze nam još X2 i X7, i još nekoliko modela, ali isto tako znam da kako će pojedine karoserijske verzije biti ukinute". Diter Zetče je ispred Mercedesa jasno rekao kako se najlošije kotiraju "coupe"-i i kabrioleti i pojasnio: "Kineska ekspanzija popularizovala je limuzine, ali ne i određene modele svojstvene specijalnim nišama. A to bi za njihov opstanak mogao biti problem".
pic.twitter.com/Cwe2Zozl2B— FikoR (@FikoR87) March 19, 2017
Nova Mazda predstavljena, ovo je FANTAZIJA! (VIDEO)
Uostalom kako drugačije objasniti BMW-ovu seriju 4 Gran Coupe, Mercedes GLC coupe ili Audi A5 Sportback. Možda je upravo Mercedes najdalje otišao, pa je tako najavom X klase (pick-up) i formalno ušao u sve domene tržišta. Što je previše, previše je. Ono što im je isprva bila prednost, sada im se vraća poput bumeranga. Više ni poklonici pojedinih marki ne znaju koliko je modela u igri, a uniformirani dizajn uništio je svaku mogućnost individualizacije.
pic.twitter.com/dEctW1l4bo— FikoR (@FikoR87) March 19, 2017
ELEKTRIČNI AUTOMOBILI SU SADAŠNJOST: Dostupni su nam, i to VRLO POVOLJNO! Evo koji su NAJJEFTINIJI
Razloga za brigu nema jer je Zetče potvrdio kako će nastaviti da proizvode i modele sa dvoja vrata, ali će ih svakako biti manje. U BMW-u najviše problema imaju sa roadsterima koji nikako ne uspevaju da vrate staru slavu. Robertson upravo u tome vidi razlog za udruživanje sa Tojotom na novom roadsteru (Z5), koji je smanjio troškove razvoja modela, a time i tržišna očekivanja. Najugroženiji su veliki modeli s dvoja vrata, čiji poklonici sve češće biraju GranCoupe izvedbe. Prevedeno, veća je verojatnoća da BMW ukine seriju 4 i 6 u cabrio izdanju nego njihove Grancoupe izvedbe.
pic.twitter.com/lqg4UZjtdA— FikoR (@FikoR87) March 19, 2017