Problem sa dizel-vozilima u Nemačkoj
Nedostatak kupaca, izuzev Balkanaca
U Nemačkoj dizel-vozila vrtoglavo gube cenu jer mnogi gradovi ograničavaju njihovo kretanje u gradu. "Evro 5" dizeli odavno ne mogu da se prodaju, a sada je stala prodaja i "evro 6" polovnjaka.
ŠOKANTAN VIDEO: Medved u potrazi za hranom ušao u parkirani auto
DŽABA SVA ELEKTRONIKA: Tesla UKRADEN za 30 SEKUNDI (VIDEO)
GUŽVE NE POSUSTAJU - ČEKANJA I DO ČETIRI SATA: Evo na kojim graničnim prelazima je kritično!
Prodavci u Nemačkoj nemaju puno izbora iz Sistema staro za novo – dolaze novija dizel-vozila "evro 6" koja su sve jeftinija, umesto da drže cenu. Problem je što za njih nema ni kupaca osim onih koji dolaze sa Balkana.
Ukupno oko milion dizelaša u Nemačkoj čeka na placevima i to većinom standarda "evro 5" i "evro 6".
- Ovo je polovan 'pasat' evro 6, njega smo kao polovnjaka do sada prodavali za 29.000 evra, sada ga nudimo i za 21.000 evra i niko ga neće. Dalje spuštanje cene vodi nas u veliki gubitak - navodi prodavac polovnih vozila u Nemačkoj Akaj Gund Hasan.
A gubitak prodavaca automobila u Nemačkoj sve je veći, mnogi od njih zbog loše situacije proglašavaju i bankrot.
- Prema našim procenama, u rukama 'hendlera' trenutno ima 350.000 dizelaša standarda 'evro 5'. Tu je zarobljeno više od pet milijardi evra. Oni na kupce čekaju u proseku 106 dana, svaki dan trgovce svaki automobil košta 28 evra po danu - ističe Urlih Kendler iz Udruženja prodavaca.
Nije tajna da su najveći kupci ovih automobila Srbi, Hrvati, Bugari i Makedonci.
Hrvati su prošle godine, iako su kupili 30.000 novih automobila, pazarili i 10.000 novijih polovnjaka, sličan odmer imaju i ostale balkanske države.
Kod nas je trend sasvim suprotan, mi i dalje uvozimo "evro 3" vozila, dok novijih dizelaša ima samo 15 odsto.
Pojedine fabrike ukinule su proizvodnju dizela, a prva je to pre skoro dve godine uradila "Tojota", tako da se ocenjuje da će ona imati nove kupce, ali i manji gubitak.