Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Проблем са дизел-возилима у Немачкој

09.09.2023. 18:57
Automobili
Аутомобили / Извор: Профимедиа

Недостатак купаца, изузев Балканаца

У Немачкој дизел-возила вртоглаво губе цену јер многи градови ограничавају њихово кретање у граду. "Евро 5" дизели одавно не могу да се продају, а сада је стала продаја и "евро 6" половњака.

ШОКАНТАН ВИДЕО: Медвед у потрази за храном ушао у паркирани ауто

ШОКАНТАН ВИДЕО: Медвед у потрази за храном ушао у паркирани ауто

ЏАБА СВА ЕЛЕКТРОНИКА: Тесла УКРАДЕН за 30 СЕКУНДИ (ВИДЕО)

ЏАБА СВА ЕЛЕКТРОНИКА: Тесла УКРАДЕН за 30 СЕКУНДИ (ВИДЕО)

ГУЖВЕ НЕ ПОСУСТАЈУ - ЧЕКАЊА И ДО ЧЕТИРИ САТА: Ево на којим граничним прелазима је критично!

ГУЖВЕ НЕ ПОСУСТАЈУ - ЧЕКАЊА И ДО ЧЕТИРИ САТА: Ево на којим граничним прелазима је критично!

Продавци у Немачкој немају пуно избора из Система старо за ново – долазе новија дизел-возила "евро 6" која су све јефтинија, уместо да држе цену. Проблем је што за њих нема ни купаца осим оних који долазе са Балкана.

Укупно око милион дизелаша у Немачкој чека на плацевима и то већином стандарда "евро 5" и "евро 6".

- Ово је полован 'пасат' евро 6, њега смо као половњака до сада продавали за 29.000 евра, сада га нудимо и за 21.000 евра и нико га неће. Даље спуштање цене води нас у велики губитак - наводи продавац половних возила у Немачкој Акај Гунд Хасан.

А губитак продаваца аутомобила у Немачкој све је већи, многи од њих због лоше ситуације проглашавају и банкрот.

- Према нашим проценама, у рукама 'хендлера' тренутно има 350.000 дизелаша стандарда 'евро 5'. Ту је заробљено више од пет милијарди евра. Они на купце чекају у просеку 106 дана, сваки дан трговце сваки аутомобил кошта 28 евра по дану - истиче Урлих Кендлер из Удружења продаваца.

Није тајна да су највећи купци ових аутомобила Срби, Хрвати, Бугари и Македонци.

Хрвати су прошле године, иако су купили 30.000 нових аутомобила, пазарили и 10.000 новијих половњака, сличан одмер имају и остале балканске државе.

Код нас је тренд сасвим супротан, ми и даље увозимо "евро 3" возила, док новијих дизелаша има само 15 одсто.

Поједине фабрике укинуле су производњу дизела, а прва је то пре скоро две године урадила "Тојота", тако да се оцењује да ће она имати нове купце, али и мањи губитак.