PROBLEM ZA DIZELAŠE? Menja se način kontrole izduvnih gasova
Izmene propisa o tehničkim uslovima koje vozila moraju da ispune da bi prošla tehnički pregled i produžila registraciju, donekle su umirila vozače jer su sve odredbe koje su mogle predstavljati problem, ili promenjene ili odložene.
Dakle nema brige ni oko katalizatora ni oko ovalnosti kočnica kada posle 5. jula počnu strože kontrole na tehničkim pregledima, piše Telegraf.
Izduvni gasovi će se meriti i izmereni rezultati će uticati na ocenu tehničke ispravnosti, ali to neće biti problem jer su naši kriterijumi prilično fleksibilni, pa neće moći da prođu samo oni koji imaju neku ozbiljnu neispravnost na izduvnom sistemu.
Međutim, nešto drugo je još više plašilo vlasnike starijih vozila sa dizel-motorima, a to je da im prilikom kontrole izduvnih gasova ne „crkne“ motor.
Razlog je propisani način merenja koji nalaže da se čak tri puta motor turira do maksimalnog broja obrtaja i da se rezultat računa kao prosek sva tri merenja.
U praksi je već bilo slučajeva da je ovakvo postupanje izazvalo ozbiljne kvarove i da je rešenje uglavnom bila generalna popravka motora i to, o trošku vlasnika.
Kontrolori su samo radili ono što predviđa propis i ne mogu biti odgovorni za to što se dogodilo, a sa druge strane je vlasnik koji je dovezao ispravan automobil na tehnički pregled gde su mu pokvarili motor.
Srećom i ova odredba će biti promenjena tako da više nećemo imati havarije prilikom kontrole tehničke ispravnosti starijih dizelaša.
Kada u Službenom glasniku ovih dana budu objavljene izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, dimnost će se meriti pri 3.000 obrtaja, što automatski znači da će i izmereni rezultati biti znatno bolji.