ПРОБЛЕМ ЗА ДИЗЕЛАШЕ? Мења се начин контроле издувних гасова
Измене прописа о техничким условима које возила морају да испуне да би прошла технички преглед и продужила регистрацију, донекле су умирила возаче јер су све одредбе које су могле представљати проблем, или промењене или одложене.
Дакле нема бриге ни око катализатора ни око овалности кочница када после 5. јула почну строже контроле на техничким прегледима, пише Телеграф.
Издувни гасови ће се мерити и измерени резултати ће утицати на оцену техничке исправности, али то неће бити проблем јер су наши критеријуми прилично флексибилни, па неће моћи да прођу само они који имају неку озбиљну неисправност на издувном систему.
Међутим, нешто друго је још више плашило власнике старијих возила са дизел-моторима, а то је да им приликом контроле издувних гасова не „цркне“ мотор.
Разлог је прописани начин мерења који налаже да се чак три пута мотор турира до максималног броја обртаја и да се резултат рачуна као просек сва три мерења.
У пракси је већ било случајева да је овакво поступање изазвало озбиљне кварове и да је решење углавном била генерална поправка мотора и то, о трошку власника.
Контролори су само радили оно што предвиђа пропис и не могу бити одговорни за то што се догодило, а са друге стране је власник који је довезао исправан аутомобил на технички преглед где су му покварили мотор.
Срећом и ова одредба ће бити промењена тако да више нећемо имати хаварије приликом контроле техничке исправности старијих дизелаша.
Када у Службеном гласнику ових дана буду објављене измене и допуне Правилника о подели моторних возила и техничким условима, димност ће се мерити при 3.000 обртаја, што аутоматски значи да ће и измерени резултати бити знатно бољи.