Prodaja električnih automobila u Evropi porasla za 57%
Zanimljivo...
Brojne zemlje širom sveta beleže drastične padove prodaje novih automobila zbog pandemije virusom COVID-19. Iako je već u martu zabeležen pad prodaje novih vozila od 45,9 posto u poređenju s martom prošle godine, u prve tri nedelje aprila je zabeležen još drastičniji pad od čak 87,4 posto.
Dok skoro sve zemlje širom sveta beleže velike padove prodaje u automobilskoj industriji, jedna grana ima rast prodaje. Prodaja električnih automobila u Evropi je u stvari nikad bolja. Mnogi su očekivali da će zbog zatvaranja granica još više patiti prodaja električnih vozila, jer baterije u većini slučajeva dolaze iz Kine. Ali priča je potpuno obrnuta.
Budućnost je stigla: Pogledajte pet razloga zašto su električni automobili u prednosti na dizelaše i benzince (VIDEO)
BATERIJSKA REVOLUCIJA: Električni automobili će se puniti za samo 10 minuta
NIKADA ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: Maserati se kune u benzince, evo zašto ne žele da pređu na struju
U prvom kvartalu 2020. godine, prodato je više od 127 hiljada električnih automobila u Evropi. Upravo takva statistika predstavlja rast prodaje od čak 57 posto, u poređenju s prvim kvartalom prošle godine. Ali takav rast prodaje prikazuje jasne razlike između različitih električnih vozila. Naime, Tesla Model 3 pokazuje neverovatnu dominaciju nad drugim električnim automobilima s prodatih 15.443 primeraka. Odmah iza njega je očekivano Renault Zoe, ali s tek 4.298 primeraka.
Inače najprodavaniji evropski automobil Volkswagen Golf je zadržao visoku poziciju čak i u ovom segmentu pa se tako nalazi na trećemu mestu s prodatih 3.434 električnih primeraka. Mnoge je začudila i prodaja luksuznog Audija e-trona koji bez obzira na visoku cenu drži visoku četvrtu poziciju s prodatih 3.373 primeraka.
U deset najprodavanijih električnih automobila su uključeni i redom Nissan Leaf, Hyundai Kona, BMW i3, Kia Niro, Volkswagen e-Up! i Mini. Iako su takvi prodajni rezultati i relativno očekivani za Teslin Model 3 i Renault Zoe, stručnjake čudi da električni Golf još uvek drži toliko visoko mesto, s obzirom na stariju tehnologiju od konkurenata. Zato bi se moglo očekivati da će Golfov električni naslednik ID.3 imati i znatno veću prodaju zbog potpuno novih tehnoloških rešenja. Isti je slučaj i za Teslin Model Y koji bi mogao da promeni sliku tržišta zbog svoje prostranosti, a svejedno slične cene kakvu ima i dominantni Model 3.