Продаја електричних аутомобила у Европи порасла за 57%
Занимљиво...
Бројне земље широм света бележе драстичне падове продаје нових аутомобила због пандемије вирусом COVID-19. Иако је већ у марту забележен пад продаје нових возила од 45,9 посто у поређењу с мартом прошле године, у прве три недеље априла је забележен још драстичнији пад од чак 87,4 посто.
Док скоро све земље широм света бележе велике падове продаје у аутомобилској индустрији, једна грана има раст продаје. Продаја електричних аутомобила у Европи је у ствари никад боља. Многи су очекивали да ће због затварања граница још више патити продаја електричних возила, јер батерије у већини случајева долазе из Кине. Али прича је потпуно обрнута.
Будућност је стигла: Погледајте пет разлога зашто су електрични аутомобили у предности на дизелаше и бензинце (ВИДЕО)
БАТЕРИЈСКА РЕВОЛУЦИЈА: Електрични аутомобили ће се пунити за само 10 минута
НИКАДА ЕЛЕКТРИЧНИ АУТОМОБИЛИ: Масерати се куне у бензинце, ево зашто не желе да пређу на струју
У првом кварталу 2020. године, продато је више од 127 хиљада електричних аутомобила у Европи. Управо таква статистика представља раст продаје од чак 57 посто, у поређењу с првим кварталом прошле године. Али такав раст продаје приказује јасне разлике између различитих електричних возила. Наиме, Тесла Модел 3 показује невероватну доминацију над другим електричним аутомобилима с продатих 15.443 примерака. Одмах иза њега је очекивано Renault Зое, али с тек 4.298 примерака.
Иначе најпродаванији европски аутомобил Volkswagen Голф је задржао високу позицију чак и у овом сегменту па се тако налази на трећему месту с продатих 3.434 електричних примерака. Многе је зачудила и продаја луксузног Аудија е-трона који без обзира на високу цену држи високу четврту позицију с продатих 3.373 примерака.
У десет најпродаванијих електричних аутомобила су укључени и редом Nissan Леаф, Hyundai Кона, BMW и3, Киа Ниро, Volkswagen е-Уп! и Мини. Иако су такви продајни резултати и релативно очекивани за Теслин Модел 3 и Renault Зое, стручњаке чуди да електрични Голф још увек држи толико високо место, с обзиром на старију технологију од конкурената. Зато би се могло очекивати да ће Голфов електрични наследник ИД.3 имати и знатно већу продају због потпуно нових технолошких решења. Исти је случај и за Теслин Модел Y који би могао да промени слику тржишта због своје пространости, а свеједно сличне цене какву има и доминантни Модел 3.