ISTORIJSKI TRENUTAK: Prvi induktivni put koji puni električna vozila tokom vožnje (VIDEO)
Ispituju se moguće dugoročne mogućnosti za integraciju ove tehnologije u javnom prevozu.
Već smo videli slične pokušaje u nekim evropskim zemljama, a sada je Detroit, poznat i kao Motor Siti, postao "poligon za testiranje" prvog induktivnog (bežičnog) puta u Severnoj Americi koji može bežično da puni električna vozila dok se kreću. Deo 14. ulice od 400 metara oivičen je tehnološki naprednim kolovozom, što je početak nečeg velikog planiranog za električni transport u budućnosti.
PAO JE SNEG I NE MOŽETE DA SE POKRENETE SA PARKINGA? Evo rešenja prilikom šlajfovanja guma
VEROVATNO NE ZNATE NA ŠTA UPOZORAVA: Obratite pažnju na ovaj saobraćajni znak, evo šta označava
ODUŠEVIĆETE SE NOVIM IZGLEDOM: Supra koncept kakav niste očekivali (VIDEO)
Impregnirana bakarnim žicama obloženim gumom, 14. ulica omogućava induktivno punjenje električnih vozila u prolazu. Ova inovativna tehnologija, koju je instalirala izraelska kompanija Electreon, može ne samo da pomogne u smanjenju kapaciteta baterija električnih vozila, već i da smanji njihov uticaj na infrastrukturu.
Iako se trenutno privatna električna vozila ne mogu puniti na ovom putu bez posebnog prijemnika, nedavna javna demonstracija tehnologije pokazala je da se posebno modifikovani električni kombi Ford E-Transit mogao brzo puniti brzinom od 16 kW dok se kretao putem 14 km/h. Izvršni direktor Mičigan Centrala, Džošua Sirefman, ističe da, iako ovo možda deluje kao mali korak, predstavlja ogroman iskorak u električnom prevozu.
- Implikacije su zaista zapanjujuće - dodaje Sirefman.
Direktor Odeljenja za transport Mičigena Bred Viferih nazvao je projekat revolucionarnim, koji je istakao da je ovo "odskočna daska" za učenje o implementaciji tehnologije sa mogućnostima za buduće širenje. Izgradnja ove deonice 14. ulice koštala je državu 1,9 miliona dolara, dok su Electreon i njegovi partneri uložili 4 miliona dolara.
Stefan Tongur, potpredsednik poslovnog razvoja kompanije Electreon, obezbeđuje da induktivni putevi budu bezbedni za sve učesnike u saobraćaju, uključujući druga vozila i pešake. Svaki kalem je posebno povezan i puni se samo kada preko njega pređe vozilo sa senzorom, dok je podloga običan asfalt.
U maju ove godine, Electreon je testirao Toyota RAV4 Prime vozilo na induktivnom punjenju, vozeći više od 100 sati bez zaustavljanja. Vozilo, čija baterija od 18 kVh omogućava samo 68 km prema EPA, uspešno je prešlo impresivnih 1.942 km zahvaljujući inovativnom putu.
Radovi na 14. ulici u Detroitu će se nastaviti do kraja godine, dok Ministarstvo saobraćaja Merilenda (MDOT) planira opsežno testiranje sistema početkom 2024. Projekat će biti temeljno proučen kako bi se identifikovale potencijalne dugoročne mogućnosti za integraciju ove tehnologije u javni prevoz.