RAZUM, A NE SRCE: Kupovina novog automobila uopšte nije toliko jednostavna kao što se čini
Svi misle to je samo: odeš, keširaš i odvezeš, a realnost je potpuno drugačija.
Kada kupujete polovni automobil, očekujete da ćete biti opljačkani. To vam je otprilike kao s majstorima - znate da će vas zeznuti, samo je pitanje koliko. Kada bi se oglasi statistički obrađivali, ispostavilo bi se da prosečan polovni automobil u Srbiji vozi penzionerka, nepušač, dobrog zdravlja s budžetom dovoljnim za redovno održavanje u ovlašćenim servisima i navikom da vozi samo vikendom.
POZITIVNO IZNENAĐENJE: Dacia opet oduševila novim SUV podelom, ali nije to jedini novitet (VIDEO)
VEROVATNO STE SE NEKAD ZAPITALI: Koliko automobila ima na svetu?
NEVEROVATNO: Evo kako je automobil uspeo da pobedi avion u trci kroz Nemačku
Kada kupujete polovni automobil iz Nemačke, uvek u glavi imate racionalnog Nemca koji je u nekom trenutku izgubio razum i uložio u dizel motor sa automatskim menjačem, da bi sa njim u proseku prešao 20.000 kilometara godišnje. Međutim, istina je, kao što sada dobro znamo, sasvim drugačija. U senci svih onih koji svakodnevno traže sreću na auto-pijacama jesu kupci novih automobila.
S obzirom ba to da im nov auto gubi vrednost svakim danom, a da im je održavanje skuplje samo zato što su se usudili da kupe novi automobil, toj grupi entuzijasta treba odati priznanje. Ali i nekoliko saveta.
Izbegavajte da budete prvi
Jedan od razloga zašto kupujemo novi automobil jeste da bismo bili prvi. S druge strane, to nosi opasnosti. Proizvođači automobila su prinuđeni na hiperproizvodnju novih modela koji nisu praćeni adekvatnim testiranjem i kontrolom kvaliteta. Lepo je videti automobile u pretprodukciji kako se voze po prašini Južne Amerike ili se klizaju po ledu Severnog pola, ali to malo znači nekome ko je okusio gorak ukus čestih kvarova. Stoga, izaberite provereno. Na primer, kod obimnih modela, onih koji donose profit, proizvođači najmanje rizikuju. Bilo kakvi problemi tamo bi im pravili najviše problema, i zato igraju na sigurno.
Manje je više
Prevedeno u tehnički rečnik - ono čega nema, ne može se pokvariti. U svetlu današnjih opcija finansiranja automobila, kada se svaki trošak iskazuje u mesečnim ratama, sve izgleda ostvarivo i relativno jeftino. Automatski menjač? Što da ne? Pogon na sva četiri točka? Panoramski, električni krov? Električno podešavanje sedišta?
Ako ispred sebe imate slatkorečivog prodavca, velika je verovatnoća da ćete kupiti opremu koju ćete retko koristiti.
Svaki deo dodatne opreme znači veću mogućnost kvara, a situacija sa upravljačkim jedinicama je ista kao i sa računarom - stare brže nego što mislite.
Odnos s prodavcem
Čast izuzecima, ali prodavci su tu vam stisnu ruku i pokušaju da izvuku više. Međutim, ako izgradite odnos zasnovan na poverenju, oni će vam se možda otvoriti i zaista postati ono što bi trebalo da budu – prodajni savetnici.
Na taj način možete izbeći skladišna vozila sa problematičnom opremom, serijom kvarljivih motora i naučiti nešto o najlakšem načinu ostvarivanja potrošačkih prava nakon kupovine automobila.
Forumi su iz raja izašli
Tu je i sveprisutni Internet. Forumi na kojima vlasnici istih ili sličnih automobila dele svoja iskustva su dobar izvor korisnih informacija, ali kritiku treba uzeti sa rezervom. Bes zbog skupog kvara automobila često prelazi granice objektivnosti, a anonimnost kritičaru daje dodatnu sigurnost. Ovo može učiniti da se problem čini gorim i češćim nego što zaista jeste, i nepotrebno baciti loše svetlo na inače dobru kupovinu.
Platite produženu garanciju
Produžena garancija nije ništa drugo do neka vrsta polise osiguranja. Na račun onih koji ga plaćaju, a nikada ga ne koriste, relativno je pristupačan i zaista nema boljeg načina da se zaštitite. Retko košta više od infotainment sistema, a pruža mnogo više. To je jedna od retkih investicija u automobil koji čuva svoju vrednost.