RETROVIZORI ĆE OTIĆI ISTORIJU: Evo koja zemlja je prva odobrila upotrebu KAMERA umesto ogledala
Očekuje se širenje ove tendencije u celom svetu.
Jedan od osnovnih uslova za bezbednost u saobraćaju jeste preglednost oko automobila. A veći retrovizori, sasvim logično, donose i bolju vidljivost za vozača. U isto vreme, narušavaju estetiku, aerodinamiku i komfor. Što su veći, podložniji su oštećenjima. U poslednje vreme, videli smo dosta konceptnih automobila koji su napustili koncept klasičnih retrovizora, zamenivši ih kamerama, što je elegantnije i efikasnije rešenje. Međutim, ono što je trenutno prepreka za instalaciju nove tehnologije su zakoni.
DA LI JE OVO MOGUĆE? Šleper "juri" nenormalnom brzinom na auto-putu - i to u levoj traci (VIDEO)
PROFESIONALNO: "Zatvoren" sa svih strana, ali je ipak uspeo da se isparkira (VIDEO)
MOŽETE PLATITI VISOKU KAZNU: Pogledajte zašto je važno da očistite sneg sa krova i haube automobila (VIDEO)
Kao i u mnogim drugim stvarima što se progresa tiče, Japan je prvi koji je zakonski odobrio upotrebu kamera umesto ogledala navodeći poboljšanu rezoluciju i napredak video tehnologije kao prednosti. Ovaj potez je usledio nakon odobrenja Svetskog foruma ujedinjenih nacija za harmonizaciju regulative vozila.
Snabdevači očekuju da će profitirati na novim pravilima. Kompanija pod imenom "Ichikoh" razvija sisteme koje planira da prodaje proizvođačima automobila.
- Ovo je zaista novi segment sa sadržajem na visokom nivou, što znači da će doneti mogućnosti za veće prihode - rekao je šef "Ichikoha", Ali Ordobadi. "Ovo je trend, a mi moramo biti ispred ostalih." Bosch je već razvio video sisteme ugrađene u A stubove za potrebe kamiona. Cadillac CT6 poseduje retrovizor koji se može transformisati u video displej, a rešenje dolazi iz GentexCorporationa.
Video rešenje nudi mnoge prednosti što se bezbednosti tiče. Kamere mogu biti postavljena bilo gde na automobilu, eliminišući na taj način "mrtve" uglove. Takođe, prikaz se prilagođava u odnosu na odbleske, nedostatak svetlosti i druge faktore koji ugrožavaju vidljivost. Takođe, video sistemi su lakši i aerodinamičniji od konvencionalnih spoljnih retrovizora, što pripomaže boljoj efikasnosti.
Očekuje se da više vlada započne sa odobravanjem novog sistema u bliskoj budućnosti. Mnogi smatraju da EU treba da prati Japan po ovom pitanju, a zatim i SAD, Kina i druge zemlje.