РЕТРОВИЗОРИ ЋЕ ОТИЋИ ИСТОРИЈУ: Ево која земља је прва одобрила употребу КАМЕРА уместо огледала
Очекује се ширење ове тенденције у целом свету.
Један од основних услова за безбедност у саобраћају јесте прегледност око аутомобила. А већи ретровизори, сасвим логично, доносе и бољу видљивост за возача. У исто време, нарушавају естетику, аеродинамику и комфор. Што су већи, подложнији су оштећењима. У последње време, видели смо доста концептних аутомобила који су напустили концепт класичних ретровизора, заменивши их камерама, што је елегантније и ефикасније решење. Међутим, оно што је тренутно препрека за инсталацију нове технологије су закони.
ДА ЛИ ЈЕ ОВО МОГУЋЕ? Шлепер "јури" ненормалном брзином на ауто-путу - и то у левој траци (ВИДЕО)
ПРОФЕСИОНАЛНО: "Затворен" са свих страна, али је ипак успео да се испаркира (ВИДЕО)
МОЖЕТЕ ПЛАТИТИ ВИСОКУ КАЗНУ: Погледајте зашто је важно да очистите снег са крова и хаубе аутомобила (ВИДЕО)
Као и у многим другим стварима што се прогреса тиче, Јапан је први који је законски одобрио употребу камера уместо огледала наводећи побољшану резолуцију и напредак видео технологије као предности. Овај потез је уследио након одобрења Светског форума уједињених нација за хармонизацију регулативе возила.
Снабдевачи очекују да ће профитирати на новим правилима. Компанија под именом "Ichikoh" razvija системе које планира да продаје произвођачима аутомобила.
- Ово је заиста нови сегмент са садржајем на високом нивоу, што значи да ће донети могућности за веће приходе - рекао је шеф "Ichikoha", Али Ордобади. "Ово је тренд, а ми морамо бити испред ostalih." Bosch је већ развио видео системе уграђене у А стубове за потребе камиона. Cadillac ЦТ6 поседује ретровизор који се може трансформисати у видео дисплеј, а решење долази из GentexCorporationa.
Видео решење нуди многе предности што се безбедности тиче. Камере могу бити постављена било где на аутомобилу, елиминишући на тај начин "мртве" углове. Такође, приказ се прилагођава у односу на одблеске, недостатак светлости и друге факторе који угрожавају видљивост. Такође, видео системи су лакши и аеродинамичнији од конвенционалних спољних ретровизора, што припомаже бољој ефикасности.
Очекује се да више влада започне са одобравањем новог система у блиској будућности. Многи сматрају да ЕУ треба да прати Јапан по овом питању, а затим и САД, Кина и друге земље.