Rival Dačije stiže iz Kine
Reč je o jeftinom VW modelu...
Volkswagen Grupa bi mogla da ponudi automobile svog niskobudžetnog brenda Jetta i kupcima van granica Kine.
Nemački auto-gigant već duže vreme želi da otme deo evropskog tržišnog kolača rumunskoj marki Dacia, koja je u vlasništvu kompanije Renault, ali do realizacije tog plana još nije došlo.
U međuvremenu, prvi koraci u tom pravcu napravljeni su prošle godine, kada je VW lansirao na kinesko tržište jeftini auto-brend Jetta, koji je dobio ime po poznatom Volkswagenovom modelu.
Pogledajte kako izgleda kada "podivlja" auto od 1.500 konja (VIDEO)
Ko ne nosi masku u automobilu rizikuje veliku kaznu
Osam meseci kasnije, novorođena marka već beleži pristojne rezultate u Kini gde je do sada prodata 81.000 vozila sa amblemom Jetta. Samo u aprilu, kineskim kupcima je isporučeno 13.500 automobila, što je oko 1% tržišnog udela u toj zemlji.
Jetta je ove godine povećela učešće na kinsekom tržištu automobila s obzirom da je jedan sloj, uglavnom mlađih kupaca odlučio da nabavi pristupačan auto kako bi izbegao javni prevoz u velikim kineskim gradovima, nakon što je kroz tu zemlju protutnjao koronavirus.
Osokoljeni početnim prodajnim uspehom u 2020, u Volkswagenu su počeli da razmišljaju o širenju marke Jetta i van granica Kine, saznaje Autonews Europe.
"Uspešan početak brenda je, naravno, podstakao i interesovanje sa drugih tržišta", rekao je novinarima ove nedelje predsednik brenda Jetta, Harald Mueller, ali nije detaljnije obrazložio svoju izjavu.
Inače, VW se odlučio za dobro razrađen pristup - osnovao je pristupačnu marku Jetta u Kini, prema svom modelu koji je dobro poznat u Sjedinjenim Državama i Evropi, dok su sestrinsku marku Škoda koja je u početku "glumila" jeftini VW, u tom obliku ostavili za napad na lukrativno indijsko tržište.
Sa druge strane, Škoda je u Evropi, pa i u Kini, već postala punopravni, etablirani brend, koji se kvalitetom, ali i cenom, približio matičnom Volkswagenu.
Čini se da je nakon dužeg niza godina VW najzad na pravom putu da zapreti Renaultovom niskobudžetnom brendu - rumunskom proizvođaču Dacia.
Podsećamo, ponuda marke Jetta u Kini se sastoji od jedne limuzine - VA3, koja se prethodno u kini prodavlaja kao Volkswagen Jetta, i dva SUV modela, VS5 i VS7.
Sva tri vozila se izrađuju u kineskom Čengduu, u fabrici koju je Volkswagen osnovao u saradnji sa kineskom kompanijom FAW.
Najjeftiniji je VA3, koji u Kini košta svega 8.000 dolara, dok SUV VS5, koji bi u Evorpi bio verovatno traženiji, košta samo 12.000 dolara.
Ipak, ukoliko bi se modeli marke Jetta zaista pojavili na evropskom tržištu, svakako bi bili skuplji, kako zbog troškova transporta, tako i zbog strogih bezbednosnih i emisionih standarda koje bi morali da zadovolje kako bi se prodavali na Starom kontinentu.