Ривал Дачије стиже из Кине
Реч је о јефтином VW моделу...
Volkswagen Група би могла да понуди аутомобиле свог нискобуџетног бренда Jetta и купцима ван граница Кине.
Немачки ауто-гигант већ дуже време жели да отме део европског тржишног колача румунској марки Dacia, која је у власништву компаније Renault, али до реализације тог плана још није дошло.
У међувремену, први кораци у том правцу направљени су прошле године, када је VW лансирао на кинеско тржиште јефтини ауто-бренд Jetta, који је добио име по познатом Volkswagenovom моделу.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/05/22/bugatti_chiron_pur_sport.jpg?itok=fl4IpWji)
Погледајте како изгледа када "подивља" ауто од 1.500 коња (ВИДЕО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/398619/asdasd23.jpg?itok=eOR7wrFR)
Ко не носи маску у аутомобилу ризикује велику казну
Осам месеци касније, новорођена марка већ бележи пристојне резултате у Кини где је до сада продата 81.000 возила са амблемом Jetta. Само у априлу, кинеским купцима је испоручено 13.500 аутомобила, што је око 1% тржишног удела у тој земљи.
Jetta је ове године повећела учешће на кинсеком тржишту аутомобила с обзиром да је један слој, углавном млађих купаца одлучио да набави приступачан ауто како би избегао јавни превоз у великим кинеским градовима, након што је кроз ту земљу протутњао коронавирус.
Осокољени почетним продајним успехом у 2020, у Volkswagenu су почели да размишљају о ширењу марке Jetta и ван граница Кине, сазнаје Autonews Еуропе.
"Успешан почетак бренда је, наравно, подстакао и интересовање са других тржишта", рекао је новинарима ове недеље председник бренда Jetta, Харалд Mueller, али није детаљније образложио своју изјаву.
Иначе, VW се одлучио за добро разрађен приступ - основао је приступачну марку Jetta у Кини, према свом моделу који је добро познат у Сједињеним Државама и Европи, док су сестринску марку Шкода која је у почетку "глумила" јефтини VW, у том облику оставили за напад на лукративно индијско тржиште.
Са друге стране, Шкода је у Европи, па и у Кини, већ постала пуноправни, етаблирани бренд, који се квалитетом, али и ценом, приближио матичном Volkswagenu.
Чини се да је након дужег низа година VW најзад на правом путу да запрети Renaultovom нискобуџетном бренду - румунском произвођачу Dacia.
Подсећамо, понуда марке Jetta у Кини се састоји од једне лимузине - ВА3, која се претходно у кини продавлаја као Volkswagen Jetta, и два СУВ модела, ВС5 и ВС7.
Сва три возила се израђују у кинеском Ченгдуу, у фабрици коју је Volkswagen основао у сарадњи са кинеском компанијом FAW.
Најјефтинији је ВА3, који у Кини кошта свега 8.000 долара, док СУВ ВС5, који би у Еворпи био вероватно траженији, кошта само 12.000 долара.
Ипак, уколико би се модели марке Jetta заиста појавили на европском тржишту, свакако би били скупљи, како због трошкова транспорта, тако и због строгих безбедносних и емисионих стандарда које би морали да задовоље како би се продавали на Старом континенту.