Sa benzinaca i dizelaša su prešli na električne automobile, ali se ovome UOPŠTE NISU NADALI...
Nova tehnologija mnogima još uvek nije dovoljno poznata, pa serviseri troše duplo više vremena na dijagnostiku problema...
Jedan od glavnih prodajnih aduta električnih automobila su njihovi, navodno, niski troškovi održavanja. Kompleksnost benzinaca i dizelaša sa mnogo pokretnih delova motora, katalizatori, pumpe, trubopunjači… sve to zahateva više radnih sati i delova da bi se održavalo u ispravnom stanju.
Jedno su, međutim, projekcije kako bi nešto trebalo da bude, a drugo je realnost. Naime, održavanje električnih automobila je znatno skuplje u prvih nekoliko meseci nego servisiranje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
U prva tri meseca vožnje troškovi su oko 2,3 puta veći, a nakon godinu dana održavanje električnih vozila je 1,6 puta skuplje.
To je rezultat analize koju je obavila američka kompanija We Predict, na uzorku od 19 miliona vozila proizvednih između 2016. i 2021. godine.
Glavni uzrok ove pojave je nova tehnologija, koja je mnogima još uvek nepoznata. Zato serviseri troše duplo više vremena na dijagnostiku problema na električnim vozilima, nego na automobilima sa benzinskim motorima, prenosi Revija HAK. Takođe, njihove popravke traju 1,5 puta duže.
Još uvek, međutim, postoje velike razlike među proizvođačima i njihovim modelima.
Nakon tri meseca vožnje, troškovi održavanja za Ford Mustang Mach-E iznosili su 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od troškova sledećeg konkurenta, Audija E-tron sa 366 dolara po vozilu.
Porsche Taycan ja svojim vlasnicima za isto iz džepa "izbio" 667 dolara, dok je vlasnicima Jaguara I-Pace za isto bilo potrebno čak - 834 dolara.