Са бензинаца и дизелаша су прешли на електричне аутомобиле, али се овоме УОПШТЕ НИСУ НАДАЛИ...
Нова технологија многима још увек није довољно позната, па сервисери троше дупло више времена на дијагностику проблема...
Један од главних продајних адута електричних аутомобила су њихови, наводно, ниски трошкови одржавања. Комплексност бензинаца и дизелаша са много покретних делова мотора, катализатори, пумпе, трубопуњачи… све то захатева више радних сати и делова да би се одржавало у исправном стању.
Једно су, међутим, пројекције како би нешто требало да буде, а друго је реалност. Наиме, одржавање електричних аутомобила је знатно скупље у првих неколико месеци него сервисирање возила са моторима са унутрашњим сагоревањем.
У прва три месеца вожње трошкови су око 2,3 пута већи, а након годину дана одржавање електричних возила је 1,6 пута скупље.
То је резултат анализе коју је обавила америчка компанија We Предицт, на узорку од 19 милиона возила произведних између 2016. и 2021. године.
Главни узрок ове појаве је нова технологија, која је многима још увек непозната. Зато сервисери троше дупло више времена на дијагностику проблема на електричним возилима, него на аутомобилима са бензинским моторима, преноси Ревија ХАК. Такође, њихове поправке трају 1,5 пута дуже.
Још увек, међутим, постоје велике разлике међу произвођачима и њиховим моделима.
Након три месеца вожње, трошкови одржавања за Форд Мустанг Mach-E износили су 93 долара по возилу, што је далеко ниже од трошкова следећег конкурента, Аудија Е-трон са 366 долара по возилу.
Porsche Taycan ја својим власницима за исто из џепа "избио" 667 долара, док је власницима Јагуара И-Паце за исто било потребно чак - 834 долара.