SINONIM ZA POUZDANOST: Ovaj automobil se najmanje kvari
Električna vozila prvi put registrovana 2021. godine imaju bolje rezultate u statistici kvarova od motora s unutrašnjim sagorevanjem, s oko 3,6 manje kvarova na 1000 vozila. To je vidljivo iz trenutne statistike kvarova Nemačkog autokluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila is 2021. godine.
U skladu s tim, električni automobili beleže 2,8 kvarova na 1000 vozila, dok je takozvani procenat kvarova za modele s motorima s unutrašnjim sagorevanjem 6,4. U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, mada je još prerano za konačnu ocenu njihove opšte otpornosti na kvarove, piše Revija HAK.
Pažljiviji pogled na nova vozila registrovana 2021. godine pokazuje da je akumulator i ovde slaba tačka – za motore s unutrašnjim sagorevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2,4 kvara na 1000 registrovanih vozila, automobili na klasični pogon su značajno ispred električnih (1,2).
Izbor pouzdanih modela još uvek je dobar u većini klasa vozila. Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvarova na 1000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7). Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i VW up! Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još Škoda Kamiq, Peugot 2008 i Seat Arona.
U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 izdvojićemo BMW seriju 1, BMW seriju 2, BMW X2, Cupru Formentor, Mercedes-Benz A klasu, B klasu, GLA, Seat Atecu, Škodu Scalu i VW ID.3. U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korišćenja ističu Audi A4, A5, Q5, BMW serije 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tesla Model 3, VW ID.4, Poslednje mesto zauzeli su Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među autima koji su prvi put registrovani 2021. godine.