СИНОНИМ ЗА ПОУЗДАНОСТ: Овај аутомобил се најмање квари
Електрична возила први пут регистрована 2021. године имају боље резултате у статистици кварова од мотора с унутрашњим сагоревањем, с око 3,6 мање кварова на 1000 возила. То је видљиво из тренутне статистике кварова Немачког аутоклуба (АДАЦ), која сада укључује и возила ис 2021. године.
У складу с тим, електрични аутомобили бележе 2,8 кварова на 1000 возила, док је такозвани проценат кварова за моделе с моторима с унутрашњим сагоревањем 6,4. У 2020. години три године стара електрична возила имала су само 1,9 кварова мање од мотора с унутрашњим сагоревањем. Ови подаци потврђују све већу поузданост електричних возила, мада је још прерано за коначну оцену њихове опште отпорности на кварове, пише Ревија ХАК.
Пажљивији поглед на нова возила регистрована 2021. године показује да је акумулатор и овде слаба тачка – за моторе с унутрашњим сагоревањем и електричне аутомобиле. Са стопом кварова од 2,4 квара на 1000 регистрованих возила, аутомобили на класични погон су значајно испред електричних (1,2).
Избор поузданих модела још увек је добар у већини класа возила. Лидери међу возилима старим три године у тренутној статистици су BMW и3 (0,4 кварова на 1000 возила), Мини (0,4) и BMW X1 (0,7). Код микро аутомобила у прве три године најпоузданији су Сузуки Игнис, Toyota Aygo и VW уп! Код градских аутомобила, уз Мини и BMW и3 ту су још Шкода Kamiq, Пеугот 2008 и Сеат Арона.
У компактној класи, уз BMW X1 издвојићемо BMW серију 1, BMW серију 2, BMW X2, Цупру Форментор, Мерцедес-Бенз А класу, Б класу, ГЛА, Сеат Атецу, Шкоду Сцалу и VW ИД.3. У средњој класи поузданошћу се након три године коришћења истичу Ауди А4, А5, Q5, BMW серије 3, X3, Мерцедес-Бенз ГЛЦ, Тесла Модел 3, VW ИД.4, Последње место заузели су Toyota Yaris (27,8), Форд Куга (25,4) и Toyota Ц-ХР (22,0), међу аутима који су први пут регистровани 2021. године.