UTOČILI STE POGREŠNO GORIVO U REZERVOAR? Evo koliko vas može koštati trenutak nepažnje
Često se desi...
Bez obzira na brojne mere koje preduzimaju proizvođači goriva i vlasnici pumpi, ipak može da se desi da izaberete pogrešnu ručku prilikom točenja goriva. Posledice mogu biti savladive – ili katastrofalne.
AKO VAM SE UPALI OVA LAMPICA, NIKAKO NE GASITE MOTOR: Potrebno je da hitno odvezete automobil do majstora (FOTO)
STANJE NA PUTEVIMA: Kolona vozila i čekanja do 10 sati!
NAJVEĆI NEPRIJATELJ VLASNIKA DIZELAŠA: Kako radi plivajući zamajac?
Bez obzira na brigu, doslednost, prisebnost ili znanje, mnogima se dešavalo da u rezervoar automobila sipaju pogrešno gorivo, piše avtomagazin.si.
Ne radi se o iskustvu, znanju ili bilo čemu drugom, već samo o trenutku. Trenutak nepažnje, na trenutak sklonjen pogled, zbunjenost zbog neprijatnog telefonskog poziva.
Troškovi takve nepažnje brzo mogu porasti na nekih 400 i više evra, jer saberite šlep službu, ispumpavanje goriva, isušivanje rezervoara…
I važno je šta ste pomešali.
Mnogo je veća šansa da ćete u rezervoar dizel automobila sipati benzin nego obrnuto. Drška za točenje dizel goriva ima deblju cev, koja je jednostavno preširoka za grlo otvora za punjenje na benzinskim pumpama poslednjih godina.
Nije neophodno, ali strah da ćete zbog ove greške uništiti motor je verovatno izlišan.
Ako vozite i motor počne da kašlje, zaustavite se odmah, inače će uskoro stati sam. Iako se savremeni sistemi za ubrizgavanje goriva i usisavanje vazduha smatraju osetljivim delovima automobila, ozbiljna oštećenja motora u takvim slučajevima su retka.
Ispiranje sistema za dovod goriva do cilindara motora uglavnom je dovoljno da se otklone problemi izazvani pogrešnim gorivom, a naravno svaki sistem ima svoje karakteristike.
Većina vozača ne može i ne zna kako da sebi pomogne u ovakvim slučajevima, pa preporučujemo da se za takve slučajeve pozovete majstore.
Oni najčešće prave sopstvene pumpne aparate (nekoliko kablova, staru auto pumpu za gorivo i crevo).
Ako ste uvideli grešku dok još sipate i spipali ste samo malo, šta tada? Pa ako ste stvarno sipali malo, naspite pravo gorivo do vrha rezervoara i ponovite proces na svakih 10 kilometara i stvari će se uskoro srediti same od sebe.
Možda će se upaliti neka lampica za proveru motora, možda će motor tu i tamo malo zakašljati, ali to je verovatno to.
Pun rezervoar, ali nema startovanja motora…
Sipali ste pun rezervoar pogrešnog goriva? Ako ovo saznate pre pokretanja motora i vožnje nekoliko kilometara, biće dovoljno da ispustite gorivo iz rezervoara i dopunite ga pravim.
Zvuči jednostavno, ali u praksi morate da ispravite dosta stvari kako biste to uradili. Pre svega, potreban vam je odgovarajući kontejner u koji ćete ispuštati gorivo iz rezervoara. A pošto sumnjam da sa sobom nosite rezervoar praznih i odgovarajućih kontejnera za gorivo, morate da pozovete pomoć, prenosi Danas.rs.
Morate se pobrinuti da uklonite odgovarajuće crevo iz filtera za gorivo, na ovaj način pumpa neće otkriti odgovarajući pritisak goriva, tako da će sama obaviti posao pumpanja za oko pola sata.