УТОЧИЛИ СТЕ ПОГРЕШНО ГОРИВО У РЕЗЕРВОАР? Ево колико вас може коштати тренутак непажње
Често се деси...
Без обзира на бројне мере које предузимају произвођачи горива и власници пумпи, ипак може да се деси да изаберете погрешну ручку приликом точења горива. Последице могу бити савладиве – или катастрофалне.
АКО ВАМ СЕ УПАЛИ ОВА ЛАМПИЦА, НИКАКО НЕ ГАСИТЕ МОТОР: Потребно је да хитно одвезете аутомобил до мајстора (ФОТО)
СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Колона возила и чекања до 10 сати!
НАЈВЕЋИ НЕПРИЈАТЕЉ ВЛАСНИКА ДИЗЕЛАША: Како ради пливајући замајац?
Без обзира на бригу, доследност, присебност или знање, многима се дешавало да у резервоар аутомобила сипају погрешно гориво, пише автомагазин.си.
Не ради се о искуству, знању или било чему другом, већ само о тренутку. Тренутак непажње, на тренутак склоњен поглед, збуњеност због непријатног телефонског позива.
Трошкови такве непажње брзо могу порасти на неких 400 и више евра, јер саберите шлеп службу, испумпавање горива, исушивање резервоара…
И важно је шта сте помешали.
Много је већа шанса да ћете у резервоар дизел аутомобила сипати бензин него обрнуто. Дршка за точење дизел горива има дебљу цев, која је једноставно преширока за грло отвора за пуњење на бензинским пумпама последњих година.
Није неопходно, али страх да ћете због ове грешке уништити мотор је вероватно излишан.
Ако возите и мотор почне да кашље, зауставите се одмах, иначе ће ускоро стати сам. Иако се савремени системи за убризгавање горива и усисавање ваздуха сматрају осетљивим деловима аутомобила, озбиљна оштећења мотора у таквим случајевима су ретка.
Испирање система за довод горива до цилиндара мотора углавном је довољно да се отклоне проблеми изазвани погрешним горивом, а наравно сваки систем има своје карактеристике.
Већина возача не може и не зна како да себи помогне у оваквим случајевима, па препоручујемо да се за такве случајеве позовете мајсторе.
Они најчешће праве сопствене пумпне апарате (неколико каблова, стару ауто пумпу за гориво и црево).
Ако сте увидели грешку док још сипате и спипали сте само мало, шта тада? Па ако сте стварно сипали мало, наспите право гориво до врха резервоара и поновите процес на сваких 10 километара и ствари ће се ускоро средити саме од себе.
Можда ће се упалити нека лампица за проверу мотора, можда ће мотор ту и тамо мало закашљати, али то је вероватно то.
Пун резервоар, али нема стартовања мотора…
Сипали сте пун резервоар погрешног горива? Ако ово сазнате пре покретања мотора и вожње неколико километара, биће довољно да испустите гориво из резервоара и допуните га правим.
Звучи једноставно, али у пракси морате да исправите доста ствари како бисте то урадили. Пре свега, потребан вам је одговарајући контејнер у који ћете испуштати гориво из резервоара. А пошто сумњам да са собом носите резервоар празних и одговарајућих контејнера за гориво, морате да позовете помоћ, преноси Danas.rs.
Морате се побринути да уклоните одговарајуће црево из филтера за гориво, на овај начин пумпа неће открити одговарајући притисак горива, тако да ће сама обавити посао пумпања за око пола сата.