Šta da radite kada vam se tokom vožnje TRESE VOLAN i šta je uzrok?
Najverovatnije ćete morati da posetite vulkanizera...
Deo postupka montiranja guma na felne je i njihovo balansiranje. Ukoliko se to ne uradi, može doći do problema sa balansom guma tokom vožnje.
Ako kupite polovnjaka OVE MARKE, verovatno je bio HAVARISAN!
Zašto se NAJČEŠĆE PADA na tehničkom pregledu: Evo šta sve treba da znate o kočnicama
STANJE NA PUTEVIMA: Kolovozi mokri i klizavi, VOZITE PAŽLJIVO!
Svakodnevno trošenje guma dovodi do toga, ali i činjenica da gume i felne nemaju idealnu distribuciju mase, koja mora biti raspoređena ravnomerno po celom obimu gume.
Uređaji za balansiranje guma mere njihove vibracije prilikom rotacije. Ako masa nije ravnomerno raspoređena - problem se rešava dodavanjem tegova, a ponekad i ponovnim montiranjem gume na felnu.
Kako ćete prepoznati u vožnji da gume nisu balansirane?
Neki od simptoma neizbalansiranih guma su vibracija upravljača, sedišta ili poda vozila (kako raste brzina, vibracije su izraženije), zatim nejednako i ubrzano trošenje gazećeg sloja guma i veća potrošnja goriva.
Ako jedna od prednjih guma nije izbalansirana, češće ćete se osećati vibracije na upravljaču. Ukoliko jedna od zadnjih guma nije balansirana, vibracije će se više osetiti na sedištima ili podu.
Ako ređe vozite, pa nemate običaj da menjate gume u jesenjoj / prolećnoj sezoni, trebalo bi da ih balansirate barem svake druge godine, savetuje HAK revija.
Vibracije, međutim, mogu da nastanu i usled oštećenja na felnama, problema sa vešanjem, kao i usled dotrajalosti komponenti sistema oslanjanja.
U svakom slučaju, vibracije vozila najčešće zahtevaju odlazak u servis.