Шта да радите када вам се током вожње ТРЕСЕ ВОЛАН и шта је узрок?
Највероватније ћете морати да посетите вулканизера...
Део поступка монтирања гума на фелне је и њихово балансирање. Уколико се то не уради, може доћи до проблема са балансом гума током вожње.
Ако купите половњака ОВЕ МАРКЕ, вероватно је био ХАВАРИСАН!
Зашто се НАЈЧЕШЋЕ ПАДА на техничком прегледу: Ево шта све треба да знате о кочницама
СТАЊЕ НА ПУТЕВИМА: Коловози мокри и клизави, ВОЗИТЕ ПАЖЉИВО!
Свакодневно трошење гума доводи до тога, али и чињеница да гуме и фелне немају идеалну дистрибуцију масе, која мора бити распоређена равномерно по целом обиму гуме.
Уређаји за балансирање гума мере њихове вибрације приликом ротације. Ако маса није равномерно распоређена - проблем се решава додавањем тегова, а понекад и поновним монтирањем гуме на фелну.
Како ћете препознати у вожњи да гуме нису балансиране?
Неки од симптома неизбалансираних гума су вибрација управљача, седишта или пода возила (како расте брзина, вибрације су израженије), затим неједнако и убрзано трошење газећег слоја гума и већа потрошња горива.
Ако једна од предњих гума није избалансирана, чешће ћете се осећати вибрације на управљачу. Уколико једна од задњих гума није балансирана, вибрације ће се више осетити на седиштима или поду.
Ако ређе возите, па немате обичај да мењате гуме у јесењој / пролећној сезони, требало би да их балансирате барем сваке друге године, саветује ХАК ревија.
Вибрације, међутим, могу да настану и услед оштећења на фелнама, проблема са вешањем, као и услед дотрајалости компоненти система ослањања.
У сваком случају, вибрације возила најчешће захтевају одлазак у сервис.