VEROVATNO NISTE ZNALI: Automobil koji volite - govori kakvi ste po karakteru
Da li se slažete?
Mlađi muškarci voze brze automobile, mame sa decom voze minivenove, a bogati snobovi Bentlije. Obično određeni tip automobila dovodimo u vezu sa određenim tipom ličnosti. Ali, da li zaista znamo ko sedi iza volana?
NIJE ZA ONE SA SLABIM SRCEM: Objavljen SNIMAK kako policija uništava zaplenjene BMW automobile (VIDEO)
KRAJ JEDNE ERE: Objavljeno KADA ĆE POSLEDNJA FIESTA sići sa trake!
Mali automobili
Prema istraživanju naučnika sa Univerziteta Karoline Dejvis, tip automobila može puno da nam kaže o vlasniku.
Vozači malih automobila su više ekološki osvešćeni i radije naseljavaju lokacije sa većom gustinom naseljenosti od vozača drugih tipova automobila. Ovo ne iznenađuje; ukoliko živite u velikom gradu, jednostavno je lakše parkirati manji auto, a ukoliko vodite računa o životnoj sredini, želite nešto što je ekonomično po pitanju goriva.
Vozači manjih automobila, za razliku od drugih kategorija vozača, ne vide nužno svoj automobil kao kartu za slobodu. Oni nisu radoholičari i nemaju ambiciju za statusom kojim žele da istaknu svoje bogatstvo.
Oni žele da umanje svoj uticaj na planetu, a istovremeno da imaju pouzdan auto – i da lakše nađu parking mesto.
Automobil srednje veličine
Autori istraživanja su otkrili da vozači srednje-velikih automobila nemaju istaknutih karakteristika vezanih za putovanje, ličnost, način života, mobilnost ili želja o načinu na koji putuju.
Da li to znači da su oni totalno dosadni? Možda, ili pak samo pragmatični ili su pak dobili svoje automobile kao nagrade. Vlasnici su češće ženskog roda, domaćice, a imaju i dosta visoka primanja.
Oni koji voze neki od popularnijih sedana (američke proizvodnje) pripadaju grupi koji psihografi nazivaju "pripadnicima". To su oni koji vole da pripadaju određenoj grupi, nekad su i patriote i ne vole promene.
Stereotip ovakve osobe bi bio neko sa američkog Srednjeg zapada. Kada ne voze sedana, takođe ih možete videti i u domaćem pikapu ili karavanu.
Luksuzni automobili
Oni koji voze luksuzne automobile se bore za status, a takođe su skloni i prelaženju većih kilometraža. Muškarci i stariji ili penzionisani ljudi ih češće voze. Naročito se ističe broj vozača luksuznih vozila među visoko-obrazovanima i onima koji imaju veće prihode.
Psihografski žargonom rečenom "postizači" – radoholičari usredsređeni na profit koji vole nezavisnost – se češće odlučuju za luksuzne automobile i/ili sportske automobile.
Sportski automobili
Oni koji tragaju za avanutrama (čak i onda kada nikada ne napuštaju automobil) voze sportski tip auta. Oni nisu smirene osobe i iz proseka iskaču imajući diplomu koledža (ekvivalenta više škole). Na iznenađenje, sa obzirom na cenu većine sportskijih automobila, veće su šanse i da imaju niže prihode.
Neki od njih spadaju u kategoriju "imitatora" – mlađih, finansijski nestabilnih osoba sa niskim samopoštovanjem koje kupuju "ulickane" automobile koji nisu pravi sportski niti luksuzni automobili i tako pokušavaju da podražavaju "postizače".
Za osobe koje vole sportske automobile, imamo još i OVO!
Miniven/kombi
U istraživanju, vozači minivenova su pokazali specifičnosti poput smirenosti i da nisu samotnjaci. (Ko bi i kupio tako velik automobil samo za sebe?) Oni uživaju u putovanju sa svojim automobilom.
Veća je verovatnoća da žive u predgrađu, da su ženskog roda, domaćice i starosti između 41 do 46 godina i da imaju decu.
Pikap
U istraživanju vozači pikapa su uglavnom ljudi koji ne vole gusto naseljene sredine i koji su nezadovoljni svojim životom. Obično su radoholičari, manje su obrazovani, bave se uslužnim poslovima i imaju osrednje prihode.
SUV (Gradski džip)
Ne iznenađuje podatak da ljudi koji daju prednost većim automobilima nisu toliko ekološki osvešćeni. Vozači SUV-ova, naročito, vole da prelaze manje razdaljine sa svojim automobilima.
Često su i žitelji predgrađa, starosti oko četrdeset godina ili mlađi. Dolaze iz većih domaćinstava koja vrlo verovatno imaju decu.
Dakle, birali mi automobile zbog toga kako želimo da nas drugi vide ili nas jednostavno samo brinu cene i funkcionalnost, ono što vozimo može poslati nekoliko ozbiljnih poruka.