Šta kupuju Srbi: Ova marka je ubedljivo najpopularnija!
Tržište novih vozila u prvih šest meseci 2024. zabeležilo je značajan rast.
Prema podacima o broju prvi put registrovanih vozila u Srbiji, koje je Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova dobila od MUP-a Srbije i partnera Cube team-a, u našoj zemlji je od 1. januara zaključno sa 30. junom prodato 18.256 vozila (putnička i laka komercijalna vozila) što je za 3.191 vozilo više nego u 2023. kada je u istom periodu prodato 15.065 vozila.
Najviše vozila, gledajući po mesecima, prodato je u aprilu 4.351, a najmanje u januaru 1995.
Računajući ukupno prodata putnička vozila i laka komercijalna vozila, Škoda je i dalje najprodavaniji brend sa 3.573 vozila. Na drugom mestu po prodaji u prvih šest meseci 2024. je Toyota sa 1.667 prodatih vozila, navodi Srpska Asocijacija uvoznika vozila.
Na trećem mestu je Volkswagen sa 1.333 prodatih vozila. Slede Citroen sa 1.170 i Renault sa 1.119.
Putnička vozila
Prodaja putničkih vozila u prvih šest meseci ove godine dostigla je 15.158 jedinica, što je u odnosu na prvu polovinu 2023. kada je prodato 12.664 putničkih vozila više za 2.474 automobila što predstavlja respektabilan rast od 19.69 odsto.
U aprilu je prodato najviše - 3.748, a najmanje u januaru - 1.519 automobila.
Škoda je i u ovoj kategoriji bio brend koji su najviše kupovali naši sugrađani sa 3.414 isporučenih i registrovanih putničkih vozila. Toyota je prodala 1.525 automobila, Volkswagen 943, Renault 907, Hyundai 844, Kia 822, sledi BMW sa 798, Dacia sa 786.
Benzinci i dalje dominiraju, hibridi polako osvajaju tržište
Kada je reč o vrsti goriva za koje su se kupci najčešće odlučivali kod putničkih vozila ubedljivo prvi izbor su benzinski motori sa procentom od 48,33 odsto.
Hibridni pogon kombinacija benzin-struja je na drugoj poziciji sa 21,50 odsto (zanimljivo je da raste i broj prodatih vozila sa hibridnim pogonom dizel-struja pa je i njihov udeo dostigao 7,68 odsto tržišta).
Dizelaši su na trećem mestu sa 19,53 odsto. Putnička vozila sa "fabričkim plinom", ugrađenim pogonom na TNG i benzinkim motorom zauzela su 2,10 odsto tržišta.
Samo na električni pogon prodato je 116 putničkih vozila.
SUV vozila čine preko 40% prodaje
SUV vozila (mala, srednja i velika) su ubedljivo najprodavanija kada se uporede vozila po klasama, u prvih šest meseci 2024.
Srednji SUV zauzima čak 23,12 odsto tržišta, mala SUV vozila 12,37 odsto i velika SUV vozila 6,63 odsto. Ukupno SUV vozila su zauzela po prodaji u ovom peariodu 42,12 odsto tržišta u Srbiji.
Vozila C klase (C1+C2) imaju tržišno učešće od 19,53 odsto, B klase 9,75 odsto, D klase (D1+D2) 3,95 odsto, A klase 2,45 odsto.
BMW dominira među premijum markama
Najprodavaniji putnički automobili u takozvanom premijum segmentu su bili BMW sa 798 prodatih vozila u ovom periodu, Mercedes- Benz 478, Audi je prodao 470, Volvo 192, Land Rover 96, Porsche 72, Maserati 15, Lexus 12, Jaguar 9, Lamborghini 5, Ferrari 3, Bentley 2, Rolls-Royce 1 vozilo.