Шта купују Срби: Ова марка је убедљиво најпопуларнија!
Тржиште нових возила у првих шест месеци 2024. забележило је значајан раст.
Према подацима о броју први пут регистрованих возила у Србији, које је Српска Асоцијација увозника возила и делова добила од МУП-а Србије и партнера Цубе теам-а, у нашој земљи је од 1. јануара закључно са 30. јуном продато 18.256 возила (путничка и лака комерцијална возила) што је за 3.191 возило више него у 2023. када је у истом периоду продато 15.065 возила.
Највише возила, гледајући по месецима, продато је у априлу 4.351, а најмање у јануару 1995.
Рачунајући укупно продата путничка возила и лака комерцијална возила, Шкода је и даље најпродаванији бренд са 3.573 возила. На другом месту по продаји у првих шест месеци 2024. је Toyota са 1.667 продатих возила, наводи Српска Асоцијација увозника возила.
На трећем месту је Volkswagen са 1.333 продатих возила. Следе Цитроен са 1.170 и Renault са 1.119.
Путничка возила
Продаја путничких возила у првих шест месеци ове године достигла је 15.158 јединица, што је у односу на прву половину 2023. када је продато 12.664 путничких возила више за 2.474 аутомобила што представља респектабилан раст од 19.69 одсто.
У априлу је продато највише - 3.748, а најмање у јануару - 1.519 аутомобила.
Шкода је и у овој категорији био бренд који су највише куповали наши суграђани са 3.414 испоручених и регистрованих путничких возила. Toyota је продала 1.525 аутомобила, Volkswagen 943, Renault 907, Hyundai 844, Киа 822, следи BMW са 798, Dacia са 786.
Бензинци и даље доминирају, хибриди полако освајају тржиште
Када је реч о врсти горива за које су се купци најчешће одлучивали код путничких возила убедљиво први избор су бензински мотори са процентом од 48,33 одсто.
Хибридни погон комбинација бензин-струја је на другој позицији са 21,50 одсто (занимљиво је да расте и број продатих возила са хибридним погоном дизел-струја па је и њихов удео достигао 7,68 одсто тржишта).
Дизелаши су на трећем месту са 19,53 одсто. Путничка возила са "фабричким плином", уграђеним погоном на ТНГ и бензинким мотором заузела су 2,10 одсто тржишта.
Само на електрични погон продато је 116 путничких возила.
СУВ возила чине преко 40% продаје
СУВ возила (мала, средња и велика) су убедљиво најпродаванија када се упореде возила по класама, у првих шест месеци 2024.
Средњи СУВ заузима чак 23,12 одсто тржишта, мала СУВ возила 12,37 одсто и велика СУВ возила 6,63 одсто. Укупно СУВ возила су заузела по продаји у овом пеариоду 42,12 одсто тржишта у Србији.
Возила Ц класе (Ц1 Ц2) имају тржишно учешће од 19,53 одсто, Б класе 9,75 одсто, Д класе (Д1 Д2) 3,95 одсто, А класе 2,45 одсто.
BMW доминира међу премијум маркама
Најпродаванији путнички аутомобили у такозваном премијум сегменту су били BMW са 798 продатих возила у овом периоду, Мерцедес- Бенз 478, Ауди је продао 470, Волво 192, Ланд Ровер 96, Porsche 72, Масерати 15, Lexus 12, Јагуар 9, Lamborghini 5, Ferrari 3, Bentley 2, Rolls-Royce 1 возило.