ŠTA NOSI SUTRA: Kakva je budućnost ALFE?
Šta će biti sa ovom kompanijom...
Alfa Romeo želi da što pre zaboravi 2019. Ali šta donosi 2020? Ili još preciznije šta donose godine koje će da uslede odnosno XXII vek?
Čuveni italijanski proizvođač automobila teško će premašiti cifru od 110.000-120.000 prodatih jedinica sa dvocifrenim padom prodaje.
Dva ključna modela Giulia i Stelvio su na izmaku godine dobili "osvežene" verzije za narednih nekoliko, obogaćeni savremenom tehnologijom, novom multimedijom, kontrolnom tablom, volanom i sistemom autonomne vožnje.
NOVINA IZ FIJATA: ELEKTRIČNI Dukato na srpskim putevima od naredne godine
NADMAŠIO OČEKIVANJA: Porše Tajkan ima već ima 30.000 rezervacija
Međutim, Alfa Romeo ništa drugo nije ponudio na tržištu. Mnogi očekuju više novina u 2020, ali će i ona verovatno biti tranziciona.
Alfa Romeo se pre svega uzda u novi talas prodaje "unapređenih" Giulie i Stelvia, ali teško je očekivati pomak sa "mrtve tačke" već pre povratak na nivo iz 2018.
Na to će umnogome uticati penzionisanje Giuliette, jedinog predstavnika kompaktne klase koja je najpopularnija u Evropi.
Tako će Alfa Romeo ostati sa samo dva modela u ponudi, uz 4C čiji su prodajni rezultati na nivou statističke greške.
Da li se može očekivati neki revolucionarni preokret pre svega zavisi od toga kako i kada će FCA i PSA konpletirati spajanje ove dve gigantske alijanse.
To se očekuje najranije u prvim mesecima naredne godine, što ostavlja prostora za lansiranje novih modela.
Međutim, iz AR su još ranije najavili da će jedina premijera 2020. biti kompaktni krosover Tonale, ali krajem godine, što znači da će prodaja početi početkom 2021.
Na papiru postoje planovi za treći mali SUV, planiran između 2021. i 2022, za koji se najavljuje da bi mogao da se zove Brennero i koji bi mogao da bude električni model.
Međutim, mnogi spas Alfa Romea vide u lansiranju novih modela B i C segmenta, naslednika modela MiTo i Giulietta.
Sa nova dva premijum modela u nižoj klasi Alfa Romeo bi dao mnogo veći izbor potencijalnim kupcima kojima su Giulia i Stelvio preveliki i preskupi.
Ulazak PSA grupacije dodatno podgreva ove glasine jer bi Alfa Romeo mogao razvije manje modele bez dodatne investicije u platformu, koristeći francusku arhitekturu.
S obzirom da će generalni direktor novog giganta biti Karlos Tavares, jasno je da će od njegovih planova zavisiti i uloga Alfa Romea u novoj italijansko-američko-francuskoj porodici.