Šta se dešava sa motorom kada se u njemu nađe previše ulja?
Ulje se obično skuplja u posudi na dnu motora, ispod radilice, pa ako je ona prepunjena radilica će delovati kao mešalica koja stvara penu.
Da premala količina ulja u motoru može da dovede do niza problema, uglavnom, je poznato. Međutim, ni kada se u motoru automobila nađe previše ulja to, takođe, nije dobro.
Ako primetite curenje ulja, osetite smrad paljevine ili se sopstvenim očima uverite u dim koji izlazi iz motora, odnosno izduvne cevi ili motor počene da ispušta čudne zvuke - sve to mogu da budu simptomi koji ukazuju da ste previše nagnuli kanticu sa uljem prilikom sipanja.
Prekomerno sipanje ulja u motor može da izazove pojavu pene, pošto će se mazivo pretvoriti u penastu tečnost sa mehurićima vazduha koji umanjuju svojstva podmazivanja i hlađenja motora. "Penasto ulje" pumpa ne može tako lako da distribuira po motoru, pa do nekih pokretnih delova možda neće stići onoliko ulja koliko je potrebno, povećavajući potrošnju i rizik od oštećenja motora.
Zato poštujte propisanu količinu ulja koja je potrebna vašem vozilu i ne preterujte, odnosno pazite na šipku za merenje ulja i budite oprezni sa dolivanjem. Uobičajno je da se ulje skuplja u posudi na dnu motora, ispod radilice, piše Revija HAK. Ako je posuda prepunjena, radilica će delovati kao brza mešalica koja stvara penu.
Prekomerna količina ulja u motoru takođe povećava i pritisak ulja u motoru, što utiče na stanje dihtunga (zaptivke, brtve) glave motora. Vremenom, dodatni "stres" ubrzava njihovo propadanje.
Provera nivoa ulja, odnosno šipke za njegovo merenje, kada je vozilo parkirano na ravnom i motor je hladan, pokazaće tačno stanje. Ako je nivo ulja malo iznad oznake maksimalnog nivoa, to ne bi trebalo da pravi probleme.
Ako je količina ulja u motoru veća za pola litra ili više od propisane, ili se na šipci za merenje pojavila pena, najbolje je da iz motora odlijete deo ulja