Шта се дешава са мотором када се у њему нађе превише уља?
Уље се обично скупља у посуди на дну мотора, испод радилице, па ако је она препуњена радилица ће деловати као мешалица која ствара пену.
Да премала количина уља у мотору може да доведе до низа проблема, углавном, је познато. Међутим, ни када се у мотору аутомобила нађе превише уља то, такође, није добро.
Ако приметите цурење уља, осетите смрад паљевине или се сопственим очима уверите у дим који излази из мотора, односно издувне цеви или мотор почене да испушта чудне звуке - све то могу да буду симптоми који указују да сте превише нагнули кантицу са уљем приликом сипања.
Прекомерно сипање уља у мотор може да изазове појаву пене, пошто ће се мазиво претворити у пенасту течност са мехурићима ваздуха који умањују својства подмазивања и хлађења мотора. "Пенасто уље" пумпа не може тако лако да дистрибуира по мотору, па до неких покретних делова можда неће стићи онолико уља колико је потребно, повећавајући потрошњу и ризик од оштећења мотора.
Зато поштујте прописану количину уља која је потребна вашем возилу и не претерујте, односно пазите на шипку за мерење уља и будите опрезни са доливањем. Уобичајно је да се уље скупља у посуди на дну мотора, испод радилице, пише Ревија ХАК. Ако је посуда препуњена, радилица ће деловати као брза мешалица која ствара пену.
Прекомерна количина уља у мотору такође повећава и притисак уља у мотору, што утиче на стање дихтунга (заптивке, бртве) главе мотора. Временом, додатни "стрес" убрзава њихово пропадање.
Провера нивоа уља, односно шипке за његово мерење, када је возило паркирано на равном и мотор је хладан, показаће тачно стање. Ако је ниво уља мало изнад ознаке максималног нивоа, то не би требало да прави проблеме.
Ако је количина уља у мотору већа за пола литра или више од прописане, или се на шипци за мерење појавила пена, најбоље је да из мотора одлијете део уља