Šta uraditi ako dođe do pregrevanja motora?
Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u leru kao i da se isključi "klima". Savetuje se i da uključite grejanje a ventilator podesite na najveću brzinu.
Letnje vrućine u kombinaciji sa dugim putovanjima mogu da dovedu do problema sa sistemom za hlađenje motora češće nego inače.
O ovom velikom problemu koji može da zadesi vozače tokom letnjih putovanja piše Revijahak.
Pregrevanje motora se po nekom nepisanom pravilu najčešće događa na mestima na kojima to najmanje želimo, auto-putu ili na nekom mestu na otvorenom, gde se ne možemo skoniti od sunca.
Ako se ipak nađete u takvoj situaciji evo nekoliko saveta.
Kada kazaljka temperature uđe u crveno polje pogrešno je odmah ugasiti motor, jer tada prestaje cirkulacija rashladne tečnosti pa dolazi do još više temperature, koja može dovesti do oštećenja motora.
To posebno važi za turbo motore jer se turbina hladi uljem, a radi na visokoj temperaturi.
Šta uraditi?
Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u leru kao i da se isključi klima-uređaj.
Ukoliko nemate malu decu u automobilu - uključite grejanje a ventilator namestite na najveću brzinu, tako ćete značajno rashladiti motor.
Ako je moguće treba podići poklopac motora. Nikako ne otvarati čep na hladnjaku, jer je rashladna tečnost pod velikim pritiskom a njena temperatura visoka pa bi kod naglog otvaranja čepa moglo doći do ozbiljnih opekotina.
U slučaju da nemate kazaljku za temperaturu na instrument tabli i da vam je auto "prokuvao", odnosno počeo izbacivati rashladnu tečnost, treba odmah ugasiti motor.
Na kraju, bolje je sprečiti nego lečiti - važno je pre svakog dužeg putovanja proveriti stanje i količinu rashladne tečnosti i nivo ulja u motoru.
Srećan put!