Шта урадити ако дође до прегревања мотора?
Пожељно је, ако је то могуће, да се мотор остави да ради у леру као и да се искључи "клима". Саветује се и да укључите грејање а вентилатор подесите на највећу брзину.
Летње врућине у комбинацији са дугим путовањима могу да доведу до проблема са системом за хлађење мотора чешће него иначе.
О овом великом проблему који може да задеси возаче током летњих путовања пише Ревијахак.
Прегревање мотора се по неком неписаном правилу најчешће догађа на местима на којима то најмање желимо, ауто-путу или на неком месту на отвореном, где се не можемо сконити од сунца.
Ако се ипак нађете у таквој ситуацији ево неколико савета.
Када казаљка температуре уђе у црвено поље погрешно је одмах угасити мотор, јер тада престаје циркулација расхладне течности па долази до још више температуре, која може довести до оштећења мотора.
То посебно важи за турбо моторе јер се турбина хлади уљем, а ради на високој температури.
Шта урадити?
Пожељно је, ако је то могуће, да се мотор остави да ради у леру као и да се искључи клима-уређај.
Уколико немате малу децу у аутомобилу - укључите грејање а вентилатор наместите на највећу брзину, тако ћете значајно расхладити мотор.
Ако је могуће треба подићи поклопац мотора. Никако не отварати чеп на хладњаку, јер је расхладна течност под великим притиском а њена температура висока па би код наглог отварања чепа могло доћи до озбиљних опекотина.
У случају да немате казаљку за температуру на инструмент табли и да вам је ауто "прокувао", односно почео избацивати расхладну течност, треба одмах угасити мотор.
На крају, боље је спречити него лечити - важно је пре сваког дужег путовања проверити стање и количину расхладне течности и ниво уља у мотору.
Срећан пут!