Šta znači kada imate previše ulja u motoru automobila i koje su posledice?
U korisničkom priručniku vozila piše koliko je ulja potrebno vašem vozilu pa ne treba preterivati.
Premalo ulja u motoru može dovesti do niza lančanih rekacija čije posledica na kraju može biti šlepovanje vozila mehaničaru uz mnogo suza – kako zbog troškova tako i zbog dima…
Previše ulja u motoru takođe nije dobro pa ako primetite curenje ulja ili vam čulo mirisa uhvati signale poput smrada paljevine ili se sopstvenim očima uverite u dim koji izlazi iz motornog prostora, odnosno izduvne cevi, ili motor počene da ispušta čudne zvuke – sve to mogu biti simptomi da ste preterano nagnuli kanticu sa uljem.
Prekomerno dosipanje ulja može dovesti i do stvaranje pene - pri čemu se ulje pretvara u penastu tečnost sa mehurićima vazduha koji umanjuju svojstva podmazivanja i hlađenja.
Osim toga, ovakvo "penasto ulje" pumpa za ulje teže distribuira kroz motor, pa neki pokretni delovi možda neće dobiti dovoljno maziva koliko im je potrebno, čime se povećava habanje i rizik od oštećenja motora.
U korisničkom uputstvu vozila jasno piše koliko je ulja potrebno vašem automobilu, pa ne preterujte. Kontorlišite nivo pomoću šipke za merenje nivoa ulja i budite oprezni sa dolivanjem.
Uobičajeno je da se ulje skuplja u posudi na dnu motora, ispod radilice. Ako je posuda prepunjena, radilica može delovati poput mešalice koja stvara penu.
Prekomerno dolivanje ulja takođe povećava pritisak ulja što utiče na stanje zaptivki. Vremenom dodatni pritisak ubrzava njihovo propadanje.
Proveravanje ulja pomoću šipke za merenje u motorskom delu kada je vozilo na ravnom daće vam tačno očitavanje nivoa. Ako je nivo ulja malo iznad oznake "puno", to ne bi trebalo da stvara probleme.
Ukoliko je prepunjeno za pola litra ili više, ili se na mernoj šipci pojavi pena, najbolje je ispustiti određenu količinu ulja, kako bi se nivo vratio na sredinu mernog dela.