Шта значи када имате превише уља у мотору аутомобила и које су последице?
У корисничком приручнику возила пише колико је уља потребно вашем возилу па не треба претеривати.
Премало уља у мотору може довести до низа ланчаних рекација чије последица на крају може бити шлеповање возила механичару уз много суза – како због трошкова тако и због дима…
Превише уља у мотору такође није добро па ако приметите цурење уља или вам чуло мириса ухвати сигнале попут смрада паљевине или се сопственим очима уверите у дим који излази из моторног простора, односно издувне цеви, или мотор почене да испушта чудне звуке – све то могу бити симптоми да сте претерано нагнули кантицу са уљем.
Прекомерно досипање уља може довести и до стварање пене - при чему се уље претвара у пенасту течност са мехурићима ваздуха који умањују својства подмазивања и хлађења.
Осим тога, овакво "пенасто уље" пумпа за уље теже дистрибуира кроз мотор, па неки покретни делови можда неће добити довољно мазива колико им је потребно, чиме се повећава хабање и ризик од оштећења мотора.
У корисничком упутству возила јасно пише колико је уља потребно вашем аутомобилу, па не претерујте. Конторлишите ниво помоћу шипке за мерење нивоа уља и будите опрезни са доливањем.
Уобичајено је да се уље скупља у посуди на дну мотора, испод радилице. Ако је посуда препуњена, радилица може деловати попут мешалице која ствара пену.
Прекомерно доливање уља такође повећава притисак уља што утиче на стање заптивки. Временом додатни притисак убрзава њихово пропадање.
Проверавање уља помоћу шипке за мерење у моторском делу када је возило на равном даће вам тачно очитавање нивоа. Ако је ниво уља мало изнад ознаке "пуно", то не би требало да ствара проблеме.
Уколико је препуњено за пола литра или више, или се на мерној шипци појави пена, најбоље је испустити одређену количину уља, како би се ниво вратио на средину мерног дела.