Tajna uspeha Golfa
Golf ove godine slavi svoj 50. rođendan – i ima šta da slavi! Trenutno se proizvodi u osmoj generaciji i jedan je od tri najprodavanija automobila svih vremena.
Već pola veka Golf je jedan od omiljenih automobila na svetu. Više od 37 miliona primeraka tog Volkswagenovog modela prodato je širom planete.
Šta je to što najuspešniji model nemačke auto-industrije čini tako posebnim, pita se Dojče vele.
- Ništa! Nema ničeg posebnog, ali je sve kako treba - odgovara Paolo Tumineli, profesor automobilskog dizajna.
- Jednostavan je, jasan i bio je ispred svog vremena - kaže Tom Fišer, stručnjak za oldtajmere. - To je automobil za svakoga - zaključuje on.
Golf se na tržištu pojavio 1974. i odmah osvojio vozače iz svih slojeva. Kompaktan automobil promenio je branšu i po njemu je čitava kategorija vozila dobila naziv "klasa Golf".
Dizajnirao ga je Italijan, čuveni Đorđo Đuđaro. Radio je za mnoge proizvođače, a od Volkswagena je dobio zadatak da osmisli naslednika popularne "Bube".
Njegovo rešenje bilo je radikalno. Obline su ustupile mesto oštrim linijama i "kockastom" obliku, pogon je sa zadnjih premešten na prednje točkove, automobil je postao (spolja) manji, ali (unutra) prostraniji.
- Pokazaću vam najvažnije karakteristike Golfa - kaže 50 godina kasnije dizajner Đuđaro.
- Tu je najpre vrlo zakošena linija poklopca motora, zadnji deo je kratak, a bočna linija niska.
- Sve to zajedno stvara sklad koji se racionalno ne opaža, ali i te kako može da se oseti - objašnjava Đuđaro.