Тајна успеха Голфа
Голф ове године слави свој 50. рођендан – и има шта да слави! Тренутно се производи у осмој генерацији и један је од три најпродаванија аутомобила свих времена.
Већ пола века Голф је један од омиљених аутомобила на свету. Више од 37 милиона примерака тог Volkswagenovog модела продато је широм планете.
Шта је то што најуспешнији модел немачке ауто-индустрије чини тако посебним, пита се Дојче веле.
- Ништа! Нема ничег посебног, али је све како треба - одговара Паоло Туминели, професор аутомобилског дизајна.
- Једноставан је, јасан и био је испред свог времена - каже Том Фишер, стручњак за олдтајмере. - То је аутомобил за свакога - закључује он.
Голф се на тржишту појавио 1974. и одмах освојио возаче из свих слојева. Компактан аутомобил променио је браншу и по њему је читава категорија возила добила назив "класа Голф".
Дизајнирао га је Италијан, чувени Ђорђо Ђуђаро. Радио је за многе произвођаче, а од Volkswagena је добио задатак да осмисли наследника популарне "Бубе".
Његово решење било је радикално. Облине су уступиле место оштрим линијама и "коцкастом" облику, погон је са задњих премештен на предње точкове, аутомобил је постао (споља) мањи, али (унутра) пространији.
- Показаћу вам најважније карактеристике Голфа - каже 50 година касније дизајнер Ђуђаро.
- Ту је најпре врло закошена линија поклопца мотора, задњи део је кратак, а бочна линија ниска.
- Све то заједно ствара склад који се рационално не опажа, али и те како може да се осети - објашњава Ђуђаро.