Žena "Teslinog" radnika koji je POGINUO U NESREĆI vozeći taj auto: Mi smo bili ZAMORCI Ilona Maska
Ovo je prvi smrtni slučaj povezan s tehnologijom samostalne vožnje ove automobilske kompanije.
Hans fon Ohajn je poginuo 2022. godine, nakon što je njegov automobil "tesla" model 3 skrenuo s planinskog puta u Koloradu i udario u drvo. Njegova supruga izjavila je za "Vašington post" da oseća da je njena porodica biila "pokusni kunić" Ilonove tehnologije.
Nova tarifa za energiju omogućava vlasnicima električnih automobila da PUNE BATERIJU BESPLATNO - ali samo ODREĐENIM MODELIMA
Stellantis povećao profit, prihode, ali i dividende - EVO I KOLIKO
ŠKRIPI, A NIJE KVAR: Pogledajte šta je stavio umesto guma na svoj automobil (VIDEO)
Vozilo je samo izletelo
Erik Rositer, Ohajnov prijatelj koji je bio u vozilu u vreme sudara 2022. i preživeo taj incident, rekao je da je Ohajn koristio funkciju samostalne vožnje na "tesli" i da je vozilo "samo izletelo s puta", navodi agencija.
Ako je tačno ono što je Rositer rekao, taj incident, koji "Tesla" odbija javno da prizna, bio bi prvi poznati smrtni slučaj povezan s tehnologijom samostalne vožnje ove automobilske kompanije.
Dok je Ohajn bio u alkoholisanom stanju u vreme nesreće, s nivoom alkohola u krvi tri puta iznad zakonske granice, istražitelji su otkrili da incident nije bio tipična nesreća koju je izazvao vozač u pijanom stanju. Nije bilo tragova proklizavanja koji bi ukazivali na to da je bilo pokušaja kočenja pre udara, a na mestu nesreće bilo je "tragova guma koje se kotrljaju", što znači da je energija i dalje bila raspoređena na točkove nakon sudara.
- S obzirom na dinamiku sudara i na to kako je vozilo sletelo s puta, bez ikakvih dokaza o iznenadnom manevru, to se uklapa s funkcijom autopilota koja je bila uključena - izveštava narednik Državne patrole Kolorada Robert Maden.
Maden je takođe opisao požar koji je kasniji zahvatio automobil kao jedan od "najintenzivnijih" požara u vozilu na koje je naišao, uglavnom zbog ćelija litijum-jonske baterije smeštene u donjem delu vozila "tesla".
Uzrok smrti
Utvrđeno je da je Ohajnov uzrok smrti nije udarac u drvo već udisanje dima i toplotne povrede, a on bi verovatno preživeo nesreću da nije bilo jakog plamena.
Nora Bas, Ohajnova udovica, rekla je za "The Post" da je njen suprug toliko verovao u viziju Ilona Maska u vezi s budućnošću autonomnih vozila da je bio spreman da toleriše neispitano iskustvo kako bi pomogao u poboljšanju "Tesline" tehnologije samostalne vožnje.
Lažni osećaj sigurnosti
Ali pošto je kompanija "Tesla" dosad ćutala o Ohjinovoj smrti, udovica je rekla za medije da smatra da su ona i njen muž bili "samo zamorci“ koji su "peglali" nedostatke u tehnologiji lažnim obećanjem bezbednosti.
- Bez obzira na to koliko je Hans bio pijan, Mask je tvrdio da ovaj automobil može sam da se vozi i da je u suštini bolji od čoveka. Prodat nam je lažni osećaj sigurnosti - rekla je ona.
Reakcija "Tesle"
"Teslino" odricanje od odgovornosti za svoju trenutnu tehnologiju samostalne vožnje glasi: "Autopilot, poboljšani autopilot i potpuna samostalna vožnja namenjeni su za upotrebu potpuno pažljivog vozača, koji ima svoje ruke na volanu i spreman je da preuzme kontrolu u svakom trenutku. Iako su ove funkcije dizajnirane da s vremenom postanu sposobnije, trenutno omogućene funkcije ne čine vozilo autonomnim."
"Teslina" potpuna samostalna vožnja je još u fazi beta testiranja.
Došlo je do brojnih sudara - od kojih su neki bili fatalni - povezanih sa "Teslinom" tehnologijom autopilot, koja je dizajnirana za upotrebu na auto-putevima, iako je utvrđeno da "Tesla" nije odgovoran za nesreće. Međutim, tehnologija Full Self-Driving nije nikad povezana sa bilo kojom smrću, pa bi Ohajnova smrt mogla biti prva poznata povezana s tom tehnologijom, piše Buissines Insider.