Жена "Теслиног" радника који је ПОГИНУО У НЕСРЕЋИ возећи тај ауто: Ми смо били ЗАМОРЦИ Илона Маска
Ово је први смртни случај повезан с технологијом самосталне вожње ове аутомобилске компаније.
Ханс фон Охајн је погинуо 2022. године, након што је његов аутомобил "тесла" модел 3 скренуо с планинског пута у Колораду и ударио у дрво. Његова супруга изјавила је за "Вашингтон пост" да осећа да је њена породица биила "покусни кунић" Илонове технологије.
Нова тарифа за енергију омогућава власницима електричних аутомобила да ПУНЕ БАТЕРИЈУ БЕСПЛАТНО - али само ОДРЕЂЕНИМ МОДЕЛИМА
Stellantis повећао профит, приходе, али и дивиденде - ЕВО И КОЛИКО
ШКРИПИ, А НИЈЕ КВАР: Погледајте шта је ставио уместо гума на свој аутомобил (ВИДЕО)
Возило је само излетело
Ерик Роситер, Охајнов пријатељ који је био у возилу у време судара 2022. и преживео тај инцидент, рекао је да је Охајн користио функцију самосталне вожње на "тесли" и да је возило "само излетело с пута", наводи агенција.
Ако је тачно оно што је Роситер рекао, тај инцидент, који "Тесла" одбија јавно да призна, био би први познати смртни случај повезан с технологијом самосталне вожње ове аутомобилске компаније.
Док је Охајн био у алкохолисаном стању у време несреће, с нивоом алкохола у крви три пута изнад законске границе, истражитељи су открили да инцидент није био типична несрећа коју је изазвао возач у пијаном стању. Није било трагова проклизавања који би указивали на то да је било покушаја кочења пре удара, а на месту несреће било је "трагова гума које се котрљају", што значи да је енергија и даље била распоређена на точкове након судара.
- С обзиром на динамику судара и на то како је возило слетело с пута, без икаквих доказа о изненадном маневру, то се уклапа с функцијом аутопилота која је била укључена - извештава наредник Државне патроле Колорада Роберт Маден.
Маден је такође описао пожар који је каснији захватио аутомобил као један од "најинтензивнијих" пожара у возилу на које је наишао, углавном због ћелија литијум-јонске батерије смештене у доњем делу возила "тесла".
Узрок смрти
Утврђено је да је Охајнов узрок смрти није ударац у дрво већ удисање дима и топлотне повреде, а он би вероватно преживео несрећу да није било јаког пламена.
Нора Бас, Охајнова удовица, рекла је за "The Пост" да је њен супруг толико веровао у визију Илона Маска у вези с будућношћу аутономних возила да је био спреман да толерише неиспитано искуство како би помогао у побољшању "Теслине" технологије самосталне вожње.
Лажни осећај сигурности
Али пошто је компанија "Тесла" досад ћутала о Охјиновој смрти, удовица је рекла за медије да сматра да су она и њен муж били "само заморци“ који су "пеглали" недостатке у технологији лажним обећањем безбедности.
- Без обзира на то колико је Ханс био пијан, Маск је тврдио да овај аутомобил може сам да се вози и да је у суштини бољи од човека. Продат нам је лажни осећај сигурности - рекла је она.
Реакција "Тесле"
"Теслино" одрицање од одговорности за своју тренутну технологију самосталне вожње гласи: "Аутопилот, побољшани аутопилот и потпуна самостална вожња намењени су за употребу потпуно пажљивог возача, који има своје руке на волану и спреман је да преузме контролу у сваком тренутку. Иако су ове функције дизајниране да с временом постану способније, тренутно омогућене функције не чине возило аутономним."
"Теслина" потпуна самостална вожња је још у фази бета тестирања.
Дошло је до бројних судара - од којих су неки били фатални - повезаних са "Теслином" технологијом аутопилот, која је дизајнирана за употребу на ауто-путевима, иако је утврђено да "Тесла" није одговоран за несреће. Међутим, технологија Full Селф-Дривинг није никад повезана са било којом смрћу, па би Охајнова смрт могла бити прва позната повезана с том технологијом, пише Buissines Инсидер.