NA TESTU BEZBEDNOSTI DOBIO OCENU "0": Ovaj model je prilikom udara uprkos "er begovima" doživeo katastrofu
Kao se zapravo dobija najniža ocena na ovom testu?
Crash test na kom automobil nije dobio pozitivnu ocenu, recimo Suzuki Maruti S-Presso, dobio je nula zvezdica jer nije uspeo da zaštiti putnike prilikom udesa.
Ovaj auto je zapravo najbolje prošao na tržištu Indije i Južne Afrike. Pitate se, zbog čega je zapravo nebezbedan? Zašto je dobio 0 zvezdica?
NCAP test je rekao svoje, brzinom od 65 km/h se automobil zakucao u metalnu barijeru i na lutkama je pokazano koliko bi vozač i suvozač pretrpeli štete, pa ukoliko bude crveno, znači da zaštite maltene i nema.
Kao prvo, automobil ima er beg samo na mestu vozača, kada pogledamo autombil koji je dobio 5 zvezdica, on ima er begove na oba prednja sedišta, a za mesta pozadi su tu er begovi koji dolaze sa strane.
Zbog toga se smanjuje sila udarca i putnici lakše podnesu udes.
S-Presso ima problema i sa pojasevima, tačnije pojas ne može lepo da "klikne" i da žljeb lepo uđe u kućište, zbog toga su lutke posrnule ka napred faktički bez otpora.
Prema studijama, putnici sa prednjih sedišta imaju 12.8% manje šanse za fatalnu povredu kada je pojas vezan pravilno. S-Presso ima problema da apsorbuje udarac, već se sve reflektuje direktno na kabinu, što je izuzetno opasno po vozača i suvozača.
Pogotovo kod automobila kao što je S-Presso koji imaju izuzetno kratak prednji deo. Kada se to uporedi sa malo dužim hečbekom, vozač u takvom automobilu gotovo da ne oseti posledice.
Kada je globalni NCAP otišao u Indiju pre nekoliko godina i sproveo istraživanja, prvi testovi su uglavnom prikazivali 0 zvezdica što je bilo zabrinjavajuće.
Mnogi proizvođači su loše rezultate testova uzimali kao motivaciju i poboljšavali starije verzije svojih automobila ili su poboljšavali platforme, a automobile "gasili".