НА ТЕСТУ БЕЗБЕДНОСТИ ДОБИО ОЦЕНУ "0": Овај модел је приликом удара упркос "ер беговима" доживео катастрофу
Као се заправо добија најнижа оцена на овом тесту?
Црасх тест на ком аутомобил није добио позитивну оцену, рецимо Сузуки Марути S-Presso, добио је нула звездица јер није успео да заштити путнике приликом удеса.
Овај ауто је заправо најбоље прошао на тржишту Индије и Јужне Африке. Питате се, због чега је заправо небезбедан? Зашто је добио 0 звездица?
НЦАП тест је рекао своје, брзином од 65 км/х се аутомобил закуцао у металну баријеру и на луткама је показано колико би возач и сувозач претрпели штете, па уколико буде црвено, значи да заштите малтене и нема.
Као прво, аутомобил има ер бег само на месту возача, када погледамо аутомбил који је добио 5 звездица, он има ер бегове на оба предња седишта, а за места позади су ту ер бегови који долазе са стране.
Због тога се смањује сила ударца и путници лакше поднесу удес.
S-Presso има проблема и са појасевима, тачније појас не може лепо да "кликне" и да жљеб лепо уђе у кућиште, због тога су лутке посрнуле ка напред фактички без отпора.
Према студијама, путници са предњих седишта имају 12.8% мање шансе за фаталну повреду када је појас везан правилно. S-Presso има проблема да апсорбује ударац, већ се све рефлектује директно на кабину, што је изузетно опасно по возача и сувозача.
Поготово код аутомобила као што је S-Presso који имају изузетно кратак предњи део. Када се то упореди са мало дужим хечбеком, возач у таквом аутомобилу готово да не осети последице.
Када је глобални НЦАП отишао у Индију пре неколико година и спровео истраживања, први тестови су углавном приказивали 0 звездица што је било забрињавајуће.
Многи произвођачи су лоше резултате тестова узимали као мотивацију и побољшавали старије верзије својих аутомобила или су побољшавали платформе, а аутомобиле "гасили".