NEVEROVATNO: Povukli ručnu za električna vozila, drže se hibrida
Snažno su lobirali kod vlada širom sveta da zadrže hibride na ulicama u decenijama koje dolaze.
Činilo se da je Toyota pre nešto više od godinu dana priznala da kreće u ekspanziju električnih vozila. Izvršni direktor, Akio Tojota, povukao se sa svoje funkcije, predstavljajući sebe kao "staromodnog" čoveka nesposobnog da najvećeg svetskog proizvođača automobila provede kroz električnu revoluciju.
UNIŠTENI POSLOVI I BRAKOVI: Fotografije sa kamera se više neće slati na kućnu adresu
MUP NA ULICAMA: Pojačana kontrola saobraćaja od DANAS, pešaci takođe na udaru
NEVEROVATNO: Varao na testu za vožnju pa završio u bolnici!
Ali od tada, japanska kompanija je učinila malo da prihvati potpuno električnu budućnost, umesto toga čvrsto se držeći svojih veoma popularnih hibridnih automobila, iako obično emituju više gasova koji zagrevaju planetu nego EV.
Stručnjaci za automobile kažu da to što je kompanija povukla ručnu za EV vozila nije bio promašaj, već proračunata strategija da se potrošačima pruži ono što žele: iako prodaja EV raste, problemi kao što su pristupačnost, domet baterije i retke stanice za punjenje usporavaju rast tražnje.
Toyotina odluka da favorizuje hibride se odlično isplatila: kompanija slama svoje rivale, uključujući potpuno električnu Teslu. Globalno, prošle godine japanski auto-gigant je prodao 11,2 miliona vozila, više nego bilo koji drugi proizvođač automobila.
Trećina su bili hibridi; manje od 1% su bila EV.
Analiza istraživačkog centra za klimu InfluenceMap i Toyotin memorandum u koji je imao uvid CNN, pokazuju koliko je kompanija snažno lobirala kod vlada širom sveta da zadrže hibride na ulicama decenijama koje dolaze.
Na nekim od svojih najvažnijih tržišta, uključujući SAD, Toyota kritikuje odluke koje stavljaju električna vozila u centar tranzicije čiste energije za transport.
Kao lider u industriji, šta god japanski proizvođač da radi, njegovi rivali će razmotriti da ga slede
Japanski proizvođač je rekao za CNN da deli "cilj smanjenja ugljeničnog otiska što je više moguće, što je pre moguće". Ali kompanija je bila veoma kritična prema politici EV administracije predsednika Džoa Bajdena, posebno prema njenom predloženom pravilu koje bi efektivno zahtevalo da do dve trećine prodaje novih automobila budu EV do početka sledeće decenije.
Neki stručnjaci kažu da Toyotino lobiranje koči industriju električnih vozila, a da će Toyotini planovi imati ogromne implikacije na globalno zagrevanje. Drumski transport čini oko 25% globalnog zagađenja ugljen-dioksidom.
Kao lider u industriji, šta god japanski proizvođač da radi, njegovi rivali će razmotriti da ga slede.
- Ako bi Toyota snažnije pogurala EV, to bi gurnulo druge u istom pravcu - rekao je Danijel Sperling, osnivač Instituta za studije saobraćaja na Univerzitetu Kalifornije.
- To bi stavilo mnogo veći pritisak na Ford ili GM da se kreću brže napred - rekao je on.
- To bi takođe pritiskalo EPA (Agenciju za zaštitu životne sredine Sjedinjenih Država) da krene brže.
Dok drugi proizvođači automobila počinju da preispituju svoja ulaganja u električna vozila, posmatrači sada raspravljaju o tome kakvu će ulogu EV i hibridi imati u budućnosti. Oni koji su više zabrinuti za klimatsku krizu postavljaju veće pitanje: šta sve ovo znači za planetu?
Izvor: Srbija Danas/B92