НЕВЕРОВАТНО: Повукли ручну за електрична возила, држе се хибрида
Снажно су лобирали код влада широм света да задрже хибриде на улицама у деценијама које долазе.
Чинило се да је Toyota пре нешто више од годину дана признала да креће у експанзију електричних возила. Извршни директор, Акио Тојота, повукао се са своје функције, представљајући себе као "старомодног" човека неспособног да највећег светског произвођача аутомобила проведе кроз електричну револуцију.
УНИШТЕНИ ПОСЛОВИ И БРАКОВИ: Фотографије са камера се више неће слати на кућну адресу
МУП НА УЛИЦАМА: Појачана контрола саобраћаја од ДАНАС, пешаци такође на удару
НЕВЕРОВАТНО: Варао на тесту за вожњу па завршио у болници!
Али од тада, јапанска компанија је учинила мало да прихвати потпуно електричну будућност, уместо тога чврсто се држећи својих веома популарних хибридних аутомобила, иако обично емитују више гасова који загревају планету него ЕВ.
Стручњаци за аутомобиле кажу да то што је компанија повукла ручну за ЕВ возила није био промашај, већ прорачуната стратегија да се потрошачима пружи оно што желе: иако продаја ЕВ расте, проблеми као што су приступачност, домет батерије и ретке станице за пуњење успоравају раст тражње.
Toyotina одлука да фаворизује хибриде се одлично исплатила: компанија слама своје ривале, укључујући потпуно електричну Теслу. Глобално, прошле године јапански ауто-гигант је продао 11,2 милиона возила, више него било који други произвођач аутомобила.
Трећина су били хибриди; мање од 1% су била ЕВ.
Анализа истраживачког центра за климу ИнфлуенцеМап и Toyotin меморандум у који је имао увид CNN, показују колико је компанија снажно лобирала код влада широм света да задрже хибриде на улицама деценијама које долазе.
На неким од својих најважнијих тржишта, укључујући САД, Toyota критикује одлуке које стављају електрична возила у центар транзиције чисте енергије за транспорт.
Као лидер у индустрији, шта год јапански произвођач да ради, његови ривали ће размотрити да га следе
Јапански произвођач је рекао за CNN да дели "циљ смањења угљеничног отиска што је више могуће, што је пре могуће". Али компанија је била веома критична према политици ЕВ администрације председника Џоа Бајдена, посебно према њеном предложеном правилу које би ефективно захтевало да до две трећине продаје нових аутомобила буду ЕВ до почетка следеће деценије.
Неки стручњаци кажу да Toyotino лобирање кочи индустрију електричних возила, а да ће Toyotini планови имати огромне импликације на глобално загревање. Друмски транспорт чини око 25% глобалног загађења угљен-диоксидом.
Као лидер у индустрији, шта год јапански произвођач да ради, његови ривали ће размотрити да га следе.
- Ако би Toyota снажније погурала ЕВ, то би гурнуло друге у истом правцу - рекао је Данијел Сперлинг, оснивач Института за студије саобраћаја на Универзитету Калифорније.
- То би ставило много већи притисак на Форд или ГМ да се крећу брже напред - рекао је он.
- То би такође притискало ЕПА (Агенцију за заштиту животне средине Сједињених Држава) да крене брже.
Док други произвођачи аутомобила почињу да преиспитују своја улагања у електрична возила, посматрачи сада расправљају о томе какву ће улогу ЕВ и хибриди имати у будућности. Они који су више забринути за климатску кризу постављају веће питање: шта све ово значи за планету?
Извор: Србија Данас/Б92