Toyota prodala preko 15 miliona hibridnih vozila
Zanimljivo...
Toyota je prešla simboličnu granicu od 15 miliona hibridnih vozila prodatih od predstavljanja legendarnog Priusa, prvog potpuno hibridnog automobila u masovnoj proizvodnji, 1997. godine.
Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibridnih električnih vozila od predstavljanja Priusa 1997. godine do januara 2020. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila brojku od 2,8 miliona, zahvaljujući širokoj paleti od čak 19 različitih HEV modela marki Toyota i Lexus, što je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne Toyotine prodaje.
Evo koji model je Enco Ferari čuvao samo za odabrane kupce
Toyotina odluka o razvoju hibridnih električnih vozila je započela pre više od 25 godina kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za razvoj automobila za 21. vek, automobila koji će smanjiti štetnu emisiju. Prva generacija Priusa je predstavljena 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu okoline. Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije, Toyota je značajno doprinela zaštiti okoline jer je njena hibridna električna tehnologija do danas smanjila emisiju CO2 za više od 120 miliona tona u celom svetu u poređenju s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.
Izvorna vizija kompanije je omogućila Toyoti da postane predvodnik u zadovoljavanju strogih propisa o emisiji širom sveta, „Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. u Evropi, gde su propisi o CO2 najstroži na svetu“ kaže Matt Harrison, Izvršni potpredsednik Toyota Motor Europe (TME). „Sem toga, naši puni hibridi su neverovatno efikasni u vožnji bez emisije u većini gradskih vožnji“ dodao je Harrison.
Tokom ovog perioda, Toyota je doživela veliki rast potražnje za njenim hibridnim električnim vozilima pri čemu je naša kombinovala inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih platformi TNGA. I nakon trenutne, 4. generacije hibridnog sitema, Toyota nastavlja usavršavanje svoje hibridne tehnologije radi postizanja još manje emisije i potrošnje goriva. Danas su hibridna električna goriva povoljna, dostupna i praktična za kupce na brojnim evropskim tržištima.
Hibrid prirodno vodi do BEV i FCEV
Iako Toyota veruje da su HEV ključni deo buduće ukupne raspodele elektrifikovanih vozila, dve decenije iskustva u elektrifikaciji ima značajnu ulogu i u Toyotinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova. Kompanija obezbeđuje i nastaviće da obezbeđuje razne vrste elektrifikovanih vozila radi smanjenja emisije na bazi propisa, infrastrukture tržišta i, na kraju, potražnje. Toyota ne zagovara scenario „pobednik uzima sve“, nego vidi budućnost u kojoj će različite tehnologije elektrifikacije imati svoju ulogu, uključujući hibridna električna vozila (HEV), plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i baterijska električna vozila (BEV).
Shigeki Terashi, Izvršni direktor Toyota Motor Corporation (TMC): „Naravno, moramo naporno da radimo kako bismo poboljšali performanse baterije i smanjili troškove (baterijskih vozila – BEV), i upravo to činimo. Ali, moramo da izbegavamo rad bez plana dok ne savladamo prepreke vezane uz BEV i FCEV. U međuvremenu, možemo doprineti nastavkom rada na našim HEV.”
Kao rezultat svog dugogodišnjeg iskustva s hibridnim električnim vozilima, kompanija ima veliku prenosivu stručnost u baznim tehnologijama elektrifikacije koje su zajedničke svim verzijama elektrifikovanih pogonskih sklopova zbog čega su na predvodničkom mestu za budućnost elektrifikacije. Više od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova Toyota je naučila kako upravljati i efikasno koristiti energiju nudeći niz elektrifikovanih opcija za kupce Toyote i Lexusa kroz hibridne i plug-in verzije, baterijska električna vozila te vozila sa vodonikovim gorivim čelijama odn: HEVs, PHEVs, BEVs and FCEVs.
Zbog ostvarivanja svoje vizije u Evropi, Toyota planira da uvede na tržište 40 novih ili osveženih elektrifikovanih vozila do 2025., uključujući i bar 10 vozila sa emisijom koja iznosi 0 g/Co2 (ZEV – Zero Emission Vehicle). Toyoti će hibridna električna vozila ostati ključni deo ponude, s najvećim udelom, jer ona zadovoljavaju potrebe stranaka i pomažu u smanjenju emisije. Ovo je bio cilj kompanije još od predstavljanja Priusa, pre više od 20 godina, a krajnji cilj kompanije je ostvarenje nulte emisije, u širokoj primeni u društvu i proizvedeno na održiv način.