Toyota продала преко 15 милиона хибридних возила
Занимљиво...
Toyota је прешла симболичну границу од 15 милиона хибридних возила продатих од представљања легендарног Приуса, првог потпуно хибридног аутомобила у масовној производњи, 1997. године.
Toyota је широм света продала преко 15 милиона хибридних електричних возила од представљања Приуса 1997. године до јануара 2020. У Европи је продаја ХЕВ (хибридних електричних возила) премашила бројку од 2,8 милиона, захваљујући широкој палети од чак 19 различитих ХЕВ модела марки Toyota и Lexus, што је у 2019. години представљало 52% укупне Toyotine продаје.
Ево који модел је Енцо Ферари чувао само за одабране купце
Toyotina одлука о развоју хибридних електричних возила је започела пре више од 25 година када је Такесхи Uchiyamada предводио тим за развој аутомобила за 21. век, аутомобила који ће смањити штетну емисију. Прва генерација Приуса је представљена 1997. године, у време потписивања протокола из Kyota који је дао нови замах покрету за заштиту околине. Данас, 15 милиона продатих хибрида касније, Toyota је значајно допринела заштити околине јер је њена хибридна електрична технологија до данас смањила емисију ЦО2 за више од 120 милиона тона у целом свету у поређењу с продајом еквивалентних бензинских возила.
Изворна визија компаније је омогућила Toyoti да постане предводник у задовољавању строгих прописа о емисији широм света, „Захваљујући продаји хибрида, Toyota је на добром путу да испуни циљ од 95 г/км који је ЕУ одредила за 2020. и 2021. у Европи, где су прописи о ЦО2 најстрожи на свету“ каже Matt Harrison, Извршни потпредседник Toyota Мотор Еуропе (ТМЕ). „Сем тога, наши пуни хибриди су невероватно ефикасни у вожњи без емисије у већини градских вожњи“ додао је Harrison.
Током овог периода, Toyota је доживела велики раст потражње за њеним хибридним електричним возилима при чему је наша комбиновала иновативну технологију с емотивним дизајном захваљујући увођењу глобалних платформи ТНГА. И након тренутне, 4. генерације хибридног ситема, Toyota наставља усавршавање своје хибридне технологије ради постизања још мање емисије и потрошње горива. Данас су хибридна електрична горива повољна, доступна и практична за купце на бројним европским тржиштима.
Хибрид природно води до БЕВ и ФЦЕВ
Иако Toyota верује да су ХЕВ кључни део будуће укупне расподеле електрификованих возила, две деценије искуства у електрификацији има значајну улогу и у Toyotinoj стратегији разноврсних погонских склопова. Компанија обезбеђује и наставиће да обезбеђује разне врсте електрификованих возила ради смањења емисије на бази прописа, инфраструктуре тржишта и, на крају, потражње. Toyota не заговара сценарио „победник узима све“, него види будућност у којој ће различите технологије електрификације имати своју улогу, укључујући хибридна електрична возила (ХЕВ), плуг-ин хибридна електрична возила (ПХЕВ) и батеријска електрична возила (БЕВ).
Схигеки Терасхи, Извршни директор Toyota Мотор Цорпоратион (ТМЦ): „Наравно, морамо напорно да радимо како бисмо побољшали перформансе батерије и смањили трошкове (батеријских возила – БЕВ), и управо то чинимо. Али, морамо да избегавамо рад без плана док не савладамо препреке везане уз БЕВ и ФЦЕВ. У међувремену, можемо допринети наставком рада на нашим ХЕВ.”
Као резултат свог дугогодишњег искуства с хибридним електричним возилима, компанија има велику преносиву стручност у базним технологијама електрификације које су заједничке свим верзијама електрификованих погонских склопова због чега су на предводничком месту за будућност електрификације. Више од две деценије непрекидног развоја електромотора, батерија и управљачких склопова Toyota је научила како управљати и ефикасно користити енергију нудећи низ електрификованих опција за купце Toyote и Lexusa кроз хибридне и плуг-ин верзије, батеријска електрична возила те возила са водониковим горивим челијама одн: ХЕВс, ПХЕВс, БЕВс анд ФЦЕВс.
Због остваривања своје визије у Европи, Toyota планира да уведе на тржиште 40 нових или освежених електрификованих возила до 2025., укључујући и бар 10 возила са емисијом која износи 0 г/Цо2 (ЗЕВ – Зеро Emission Вехицле). Toyoti ће хибридна електрична возила остати кључни део понуде, с највећим уделом, јер она задовољавају потребе странака и помажу у смањењу емисије. Ово је био циљ компаније још од представљања Приуса, пре више од 20 година, а крајњи циљ компаније је остварење нулте емисије, у широкој примени у друштву и произведено на одржив начин.