U OVOJ ZEMLJI MORATE DA POKUPITE AUTOSTOPERE: Javni prevoz je očajan
Na Kubi je autostopiranje deo svakodnevice i ključni segment nacionalnog transportnog sistema. Zahvaljujući specifičnom zakonu, državna vozila su u obavezi da stanu i prime autostopere, dok privatni vozači takođe često prihvataju putnike, ponekad uz simboličnu naknadu. Ovo pravilo važi na svim vrstama puteva, a autostoperi mogu biti viđeni kako podižu palac duž lokalnih ulica, magistrala, pa čak i na autoputevima.
Kubanci ovu praksu vide kao nužno rešenje zbog loše organizovanog javnog prevoza. Većina stanovnika nema pristup ličnim vozilima, jer je većina automobila, autobusa i motocikala u državnom vlasništvu. Samo mali broj ljudi ima dozvolu za posedovanje privatnih vozila, što dodatno ograničava mogućnost mobilnosti. Kako kažu stanovnici, "javni prevoz je očajan, ovo je jedino rešenje."
Prema izveštaju BBC-a, do 2013. godine na Kubi su se mogli kupovati i prodavati samo automobili proizvedeni pre Kubanske revolucije 1959. godine. Zakon koji je tada promenjen omogućio je lokalnom stanovništvu da bez posebnih dozvola kupuju nova i polovna vozila. Ipak, veliki broj automobila na ulicama još uvek čine američki i sovjetski modeli iz pedesetih godina prošlog veka, što je rezultat decenijske zabrane uvoza.
Ekstremno siromaštvo u zemlji dodatno otežava situaciju, budući da prema ovogodišnjem izveštaju kubanskog opservatorijuma za ljudska prava, čak 89 odsto porodica na Kubi živi u teškim uslovima. Zbog toga autostopiranje nije samo avantura ili izbor, već osnovna potreba za većinu stanovništva.
Ovako specifična praksa čini Kubu jedinstvenom u svetu, gde su autostoperi ne samo prihvaćeni, već i zakonom zaštićeni kao deo svakodnevnog transporta.