У ОВОЈ ЗЕМЉИ МОРАТЕ ДА ПОКУПИТЕ АУТОСТОПЕРЕ: Јавни превоз је очајан
На Куби је аутостопирање део свакодневице и кључни сегмент националног транспортног система. Захваљујући специфичном закону, државна возила су у обавези да стану и приме аутостопере, док приватни возачи такође често прихватају путнике, понекад уз симболичну накнаду. Ово правило важи на свим врстама путева, а аутостопери могу бити виђени како подижу палац дуж локалних улица, магистрала, па чак и на аутопутевима.
Кубанци ову праксу виде као нужно решење због лоше организованог јавног превоза. Већина становника нема приступ личним возилима, јер је већина аутомобила, аутобуса и мотоцикала у државном власништву. Само мали број људи има дозволу за поседовање приватних возила, што додатно ограничава могућност мобилности. Како кажу становници, "јавни превоз је очајан, ово је једино решење."
Према извештају BBC-a, до 2013. године на Куби су се могли куповати и продавати само аутомобили произведени пре Кубанске револуције 1959. године. Закон који је тада промењен омогућио је локалном становништву да без посебних дозвола купују нова и половна возила. Ипак, велики број аутомобила на улицама још увек чине амерички и совјетски модели из педесетих година прошлог века, што је резултат деценијске забране увоза.
Екстремно сиромаштво у земљи додатно отежава ситуацију, будући да према овогодишњем извештају кубанског опсерваторијума за људска права, чак 89 одсто породица на Куби живи у тешким условима. Због тога аутостопирање није само авантура или избор, већ основна потреба за већину становништва.
Овако специфична пракса чини Кубу јединственом у свету, где су аутостопери не само прихваћени, већ и законом заштићени као део свакодневног транспорта.