Obiće nam se o glavu: Nemački proizvođači kritikuju uvođenje carina na kineske automobile
To će naštetiti evropskim kompanijama i interesima. Negativni efekti ove odluke nadmašuju sve potencijalne koristi.
Nemački proizvođači automobila, Mercedes, BMW i Volkswagen,oštro su kritikovali nove carine Evropske unije na kineska električna vozila koja se uvoze u Evropu.
Podsećanja radi, Evropska komisija je saopštila da namerava da od 4. jula uvede privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine u rasponu od 17,4 do 38,1 odsto, umesto sadašnjih 10 odsto, zbog nezakonitih državnih subvencija kineskim proizvođačima.
U okviru istrage koja je počela u oktobru prošle godine i koja je još u toku, Komisija je privremeno zaključila da kineski proizvođači električnih vozila (BEV) imaju koristi od neopravdanih subvencija, što može naneti ekonomsku štetu proizvođačima BEV-a u EU.
Međutim, postoji negodovanje nemačke auto-industrije.
Mercedes-Benz, BMW i Volkswagen mogli bi da se suoče sa kontramerama kineske vlade koje će uticati na njihovo poslovanje u Kini, koja je ključni profitni centar ovih kompanija.
BMW: Ovo će naštetiti evropskim kompanijama i interesima
Generalni direktor BMW-a Oliver Cipse rekao je da će carine EU naneti štetu evropskim kompanijama i evropskim interesima.
"Protekcionizam rizikuje da upadne u začarani krug. Carine vode ka većim carinama, a to dalje vodi u izolaciju umesto u saradnju", rekao je on.
"Iz perspektive BMW grupe, protekcionističke mere, kao što je uvođenje carina na uvoz, ne doprinose našem uspehu na međunarodnim tržištima", naveo je Cipse u saopštenju.
"Ne treba nam povećanje barijera u trgovini. Moramo da radimo na uklanjanju trgovinskih barijera u duhu Svetske trgovinske organizacije", rekao je izvršni direktor Mercedesa Ola Kalenius.
VW: Negativni efekti ove odluke nadmašuju sve potencijalne koristi
Volkswagen je naveo da carine neće postići cilj EU da ojača konkurentnost evropske automobilske industrije.
"Tajming odluke Evropske komisije je štetan za trenutnu slabu potražnju za električnim automobilima u Nemačkoj i Evropi. Negativni efekti ove odluke nadmašuju sve potencijalne koristi za evropsku, a posebno nemačku, automobilsku industriju", saopštio je VW.
Nemačko industrijsko telo VDA saopštilo je da carine povećavaju rizik od trgovinskog rata i da neće ojačati konkurentnost evropskog automobilskog sektora.
"Potencijalna šteta koja bi mogla da nastane od carina može biti veća od potencijalne koristi za evropsku, a posebno nemačku automobilsku industriju", rekla je predsednica VDA Hildegard Miler u saopštenju.