Обиће нам се о главу: Немачки произвођачи критикују увођење царина на кинеске аутомобиле
То ће наштетити европским компанијама и интересима. Негативни ефекти ове одлуке надмашују све потенцијалне користи.
Немачки произвођачи аутомобила, Мерцедес, BMW и Volkswagen,oštro су критиковали нове царине Европске уније на кинеска електрична возила која се увозе у Европу.
Подсећања ради, Европска комисија је саопштила да намерава да од 4. јула уведе привремене царине на увоз електричних аутомобила из Кине у распону од 17,4 до 38,1 одсто, уместо садашњих 10 одсто, због незаконитих државних субвенција кинеским произвођачима.
У оквиру истраге која је почела у октобру прошле године и која је још у току, Комисија је привремено закључила да кинески произвођачи електричних возила (БЕВ) имају користи од неоправданих субвенција, што може нанети економску штету произвођачима БЕВ-а у ЕУ.
Међутим, постоји негодовање немачке ауто-индустрије.
Мерцедес-Бенз, BMW и Volkswagen могли би да се суоче са контрамерама кинеске владе које ће утицати на њихово пословање у Кини, која је кључни профитни центар ових компанија.
BMW: Ово ће наштетити европским компанијама и интересима
Генерални директор BMW-a Оливер Ципсе рекао је да ће царине ЕУ нанети штету европским компанијама и европским интересима.
"Протекционизам ризикује да упадне у зачарани круг. Царине воде ка већим царинама, а то даље води у изолацију уместо у сарадњу", рекао је он.
"Из перспективе BMW групе, протекционистичке мере, као што је увођење царина на увоз, не доприносе нашем успеху на међународним тржиштима", навео је Ципсе у саопштењу.
"Не треба нам повећање баријера у трговини. Морамо да радимо на уклањању трговинских баријера у духу Светске трговинске организације", рекао је извршни директор Мерцедеса Ола Калениус.
VW: Негативни ефекти ове одлуке надмашују све потенцијалне користи
Volkswagen је навео да царине неће постићи циљ ЕУ да ојача конкурентност европске аутомобилске индустрије.
"Тајминг одлуке Европске комисије је штетан за тренутну слабу потражњу за електричним аутомобилима у Немачкој и Европи. Негативни ефекти ове одлуке надмашују све потенцијалне користи за европску, а посебно немачку, аутомобилску индустрију", саопштио је VW.
Немачко индустријско тело ВДА саопштило је да царине повећавају ризик од трговинског рата и да неће ојачати конкурентност европског аутомобилског сектора.
"Потенцијална штета која би могла да настане од царина може бити већа од потенцијалне користи за европску, а посебно немачку аутомобилску индустрију", рекла је председница ВДА Хилдегард Милер у саопштењу.