Vazdušni jastuci sa spoljnje strane automobila? Predstavljen prvi takav sistem koji predviđa sudar
Da li je to moguće?
Sigurnosni sastav spoljnih pre-crash vazdušnih jastuka može smanjiti ulazak u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozleđivanja putnika.
Udarci u bočnu stranu automobila spadaju među najopasnije vrste auto nesreća, s gotovo 700 smrtnih slučajeva godišnje i gotovo trećinom svih smrtnih slučajeva na nemačkim putevima. Novi prototip sigurnosnog sastava pre sudara što ga je razvio ZF koristi spoljnji bočni vazdušni jastuk koji se aktivira u milisekundama pre sudara. Pruža dodatnu bočnu zonu gužvanja, koja može pomoći spasiti živote i smanjiti ozbiljnost ozleda putnika do 40 posto. Da bi to bilo moguće, ZF je umrežio vazdušne jastuke sa senzorskim sastavima vozila i razvio algoritme koji su sposobni odrediti dali je sudar neizbežan i odlučiti hoće li ili ne aktivirati vazdušni jastuk.
Nemački gigant u proizvodnji menjača ZF uživo je demonstrirao prototip prvog sigurnosnog sastava pre sudara na svetu s spoljnjim vazdušnim jastukom na ispitnom poligonu u nemačkom gradu Memmingenu.
- Istaknuli smo da ovaj sigurnosni sastav može značajno smanjiti težinu ozleda putnika u slučaju bočnih sudara - objašnjava Uve Klas, voditelj odela Sigurnih mobilnih sastava, unutar ZF-ovog tima za napredni inženjering.
Zahnradfabrik Friedrichshafen (ZF) je trenutno jedina firma koja pruža celi spektar integrirane tehnologije sigurnosti vozila - od senzorskih sastava, algoritama i upravljačkih jedinica do aktivnih i pasivnih aktuatora.
- Naše duboko razumevanje celog sastava see. think. act. (vidi, razmišljaj, deluj) omogućuje nam da kapitaliziramo i realiziramo integrirana rešenja za sigurnost vozila, kao što je novi sastav sigurnosti pre sudara - kaže Klas.
Automobilski gigant otpušta više od 10.000 radnika
ODVRATNO! Žena MOKRILA u autobusu kod Novog Sada i to naočigled putnika, kasnije krenula da vrši i VELIKU NUŽDU!
UNIŠTILI MU AUTOMOBIL, pa kupio novi! Evo šta je Savo Perović zatekao na novom vozilu! POLUDEO!
Najveći izazov u razvoju ovog sastava bio je pouzdano prepoznavanje neizbežnog sudara i ugradnje spoljnjeg pre-crash vazdušnog jastuka. Sastav ima otprilike 150 milisekundi kako bi doneo odluku o aktiviranju vazdušnog jastuka i njegovom punjenju - otprilike onoliko vremena koliko je potrebno osobi da trepne.
Senzori na vozilu moraju najpre brzo i tačno prepoznaje potencijalni udarac u bočnu stranu automobila. To je moguće s povezanim kamerama, radarima i senzorima. Algoritmi unutar softverskog sastava odlučuju o tome je li sudar neizbežan, a aktiviranje spoljnjeg vazdušnog jastuka ujedno je moguće i korisno. Ako su sve te odluke pozitivne, aktivira se sastav za naduvavanje vazdušnog jastuka. Vazdušni jastuk ima kapacitet između 280 i 400 litara (pet do osam puta veći volumen vozačkog vazdušnog jastuka u kabini), zavisno o vozilu, a zatim se širi prema gore od bočnog praga kako bi stvorio dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A i C stuba automobila.
Prilikom bočnih sudara putnici na strani udara imaju poseban rizik od ozbiljnih ozleda u području grudnog koša ako se putnička kabina jako deformiše. Sigurnosni sastav pre sudara može smanjiti ulazak u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozleda putnika.
Predaktivne informacije o neizbežnom sudaru takođe pridonose daljnjem poboljšanju efikasnosti uspostavljene standardne sigurnosne tehnologije. Na primer, aktivni kontrolni zatezač sigurnosnog remena ACR8 može upozoriti putnike ili ih osigurati u sigurnom položaju u kritičnim delovima sekundu pre sudara.