Ваздушни јастуци са спољње стране аутомобила? Представљен први такав систем који предвиђа судар
Да ли је то могуће?
Сигурносни састав спољних пре-црасх ваздушних јастука може смањити улазак у кабину возила до 30 посто, чиме се знатно смањује опасност од озлеђивања путника.
Ударци у бочну страну аутомобила спадају међу најопасније врсте ауто несрећа, с готово 700 смртних случајева годишње и готово трећином свих смртних случајева на немачким путевима. Нови прототип сигурносног састава пре судара што га је развио ЗФ користи спољњи бочни ваздушни јастук који се активира у милисекундама пре судара. Пружа додатну бочну зону гужвања, која може помоћи спасити животе и смањити озбиљност озледа путника до 40 посто. Да би то било могуће, ЗФ је умрежио ваздушне јастуке са сензорским саставима возила и развио алгоритме који су способни одредити дали је судар неизбежан и одлучити хоће ли или не активирати ваздушни јастук.
Немачки гигант у производњи мењача ЗФ уживо је демонстрирао прототип првог сигурносног састава пре судара на свету с спољњим ваздушним јастуком на испитном полигону у немачком граду Memmingenu.
- Истакнули смо да овај сигурносни састав може значајно смањити тежину озледа путника у случају бочних судара - објашњава Уве Клас, водитељ одела Сигурних мобилних састава, унутар ЗФ-овог тима за напредни инжењеринг.
Захнрадфабрик Friedrichshafen (ЗФ) је тренутно једина фирма која пружа цели спектар интегриране технологије сигурности возила - од сензорских састава, алгоритама и управљачких јединица до активних и пасивних актуатора.
- Наше дубоко разумевање целог састава сее. think. ацт. (види, размишљај, делуј) омогућује нам да капитализирамо и реализирамо интегрирана решења за сигурност возила, као што је нови састав сигурности пре судара - каже Клас.

Аутомобилски гигант отпушта више од 10.000 радника

ОДВРАТНО! Жена МОКРИЛА у аутобусу код Новог Сада и то наочиглед путника, касније кренула да врши и ВЕЛИКУ НУЖДУ!

УНИШТИЛИ МУ АУТОМОБИЛ, па купио нови! Ево шта је Саво Перовић затекао на новом возилу! ПОЛУДЕО!
Највећи изазов у развоју овог састава био је поуздано препознавање неизбежног судара и уградње спољњег пре-црасх ваздушног јастука. Састав има отприлике 150 милисекунди како би донео одлуку о активирању ваздушног јастука и његовом пуњењу - отприлике онолико времена колико је потребно особи да трепне.
Сензори на возилу морају најпре брзо и тачно препознаје потенцијални ударац у бочну страну аутомобила. То је могуће с повезаним камерама, радарима и сензорима. Алгоритми унутар софтверског састава одлучују о томе је ли судар неизбежан, а активирање спољњег ваздушног јастука уједно је могуће и корисно. Ако су све те одлуке позитивне, активира се састав за надувавање ваздушног јастука. Ваздушни јастук има капацитет између 280 и 400 литара (пет до осам пута већи волумен возачког ваздушног јастука у кабини), зависно о возилу, а затим се шири према горе од бочног прага како би створио додатну зону гужвања у подручју врата између А и Ц стуба аутомобила.
Приликом бочних судара путници на страни удара имају посебан ризик од озбиљних озледа у подручју грудног коша ако се путничка кабина јако деформише. Сигурносни састав пре судара може смањити улазак у кабину возила до 30 посто, чиме се знатно смањује опасност од озледа путника.
Предактивне информације о неизбежном судару такође придоносе даљњем побољшању ефикасности успостављене стандардне сигурносне технологије. На пример, активни контролни затезач сигурносног ремена АЦР8 може упозорити путнике или их осигурати у сигурном положају у критичним деловима секунду пре судара.