VAŽNO! Vozači u Srbiji skidaju OVAJ DEO sa automobila - evo da li je on uslov za registraciju
Oprez!
Problemi sa DPF-om muče mnoge savremenije dizelaše. Zamena je skupa, pa ih vlasnici neretko uklanjaju. U svim razvijenim zemljama zabranjena je vožnja dizelaša kojem je skinut DPF. Najavljene kontrole na tehničkom pregledu su i u Srbiji zabrinule mnoge vlasnike.
Bar u sledeće tri godine vozači mogu biti mirni. Naime, u sledeće tri godine će se na tehničkom pregledu kontrolisati da li je skinut DPF (i/ili katalizator), ali će se vlasnici automobila sa uklonjenim DPF-om u te tri godine samo upozoravati, odnosno moći će da prođu tehnički bez problema. Tek nakon ovog prelaznog perioda umesto upozorenja neće moći da prođu tehnički.
Novi Audi Q3 - OVO JE SPEKTAKL! A premijera je - DANAS (VIDEO)
Zašto se uopšte skida DPF filter?
DPF, DPF filter, filter čestica, filter čestica čađi, FAP… Zovimo ga kako želimo, ali on zadaje velike glavobolje brojnim vlasnicima dizelaša, i novijih i starijih, bez obzira na marku i model. Ovaj problem je izuzetno kompleksan.
TRISTAĆ: Automobil sa 1000 sijalica i teškom nostalgijom (VIDEO)
Bez tog filtera dizelaši ne bi mogli da ispune Euro 5 ili Euro 6 standard. Njegov zadatak je da skuplja otrovne čestice čađi iz izduvnih gasova. Kada ih dovoljno nakupi ta čađ se spaljuje, a pepeo koji nije opasan se izbacuje napolje. Čitav proces je automatizovan, mada se od vozača traži da ne gasi motor ukoliko je započeo taj proces spaljivanja (tzv. regeneracije DPF-a) ili da povremeno izlazi na otvoren put (poželjno auto put) i da vozi npr. petnaest minuta do pola sata brzinom od najmanje 80 km/h, pri čemu ne sme da spušta obrtaje ispod 3.000 o/min.
Dakle, u teoriji ne deluje komplikovano, ali praksa je pokazala da princip funkcionisanja ovog filtera bukvalno obesmišljava posedovanje dizel automobila ukoliko uglavnom vozite po gradu, u gužvi, sa mnogo kratkih destinacija. I sami proizvođači to nerado priznaju, mada ne direktno, već za gradske uslove savetuju svoje male turbo benzince.
Skidanje DPF filtera je masovna pojava. Ne samo u Srbiji, nego u čitavoj Evropi. Ali tamo je to protivzakonito i mogu ozbiljno da vas kazne ako vas uhvate. Upravo tako - AKO vas uhvate. Problem je u tome što u Evropi niko više ne odseče DPF i umesto njega prosto zavari komad cevi.
DRLJA METAL O BETON! Kamion varniči, na ivici požara, vozač nastavlja dalje, opušteno! (VIDEO)
Kako u Engleskoj prolaze tehnički sa skinutim DPF-om?
DPF se skine, napravi se otvor sa gornje strane (ili one strane koja je teže uočljiva), izvadi se sam filter tako da ostane prazno kućište i onda se sve lepo vrati na svoje mesto. Ukoliko na tehničkom zbog svežih varova ili varova koji očigledno nisu fabrički posumnjaju da je DPF skidan i da su mu izvađene „iznutrice“, Englez će prosto reći da je DPF skidan kako bi se očistio hemijsko-ultrazvučnim putem nakon što su zakazale sve vrste regeneracije ili da je stavljen nov DPF nakon što je stari potpuno „zakazao“. Podrazumeva se i da treba da se odradi softverski deo, tj. da se „prevari“ kompjuter, srede senzori i slično, da ne ulazimo sad u detalje.